plötslig hälta

C

caspar

Hästen blev riden i måndags och visade då ingen hälta, men på tisdagsmorgonen jättehalt höger fram på grusväg men syntes ingenting av hältan när hon red i ridhuset. Samma sak i dag, reagerar kraftigt på grusväg när vi gick ut med honom men ingenting på mjukt underlag, reagerar också kraftigt om man svänger honom åt höger på hårt underlag.

Försöker nu få tag på min hovslagare, ska till veterinären på måndag om inte bättre.

Har ni varit ute för något liknande?

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 933
Senast: Missemus
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka