Plötslig dålig andedräkt

Jarrah

Trådstartare
Min 4,5 månader gamla labradorvalp har de två senaste dagarna haft en väldigt dålig lukt ur munnen. Kan de få det av gamla valptänder som sitter kvar och ser lite spräckta och fula ut? Jag har försökt att titta, men det är ju inte så lätt när man har en liten piraya som vrider sig som en ål. Det ser inte ut att vara irriterat i munnen och hon mår ju bra och är pigg, men jag håller på att kräkas av andedräkten :eek:(är ganska känslig för äckliga andedräkter både från djur och människor).
Vad jag vet så har aldrig någon annan av mina hundar haft äcklig lukt vid tandfällning.
Jag ska ändå prata med vet imorgon, så jag frågar väl om detta då, men tänkte att någon kanske hade några tankar och erfarenheter kring detta.

Sv: Plötslig dålig andedräkt

våran hund fick väldigt dålig andedräkt som valp med tandfälling, men det berodde på att blod fastnade och blev äckligt i hennes munveck, typ..
det kanske fastnat matrester i hålen efter tänderna.

Pinne i gommen är inget ovanligt heller.

Pinne i gommen har min vovve haft en gång - det luktade INTE gott kan jag säga. Jag kunde inte se den själv men veterinären lyckades se den och plocka ut den.

Halsinfektion kan också ge dålig andedräkt, trasiga tänder likaså. Tandfällning kan säkert också vara en anledning men om det inte ger med sig på ett par dagar hade jag åkt in för kontroll. Håll ett öga på om vovve börjar drägla ovanligt mycket eller inte äter ordentligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har upprepade gånger läst här på bukefalos om hur svårt det är att veta om hundens tandstatus är okej. Jag har haft veterinären att...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 841
Senast: Takire
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 104
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 115
Hundhälsa Bruce har dålig andedräkt, och har alltid haft. Minns redan första veckorna då vi fick hem honom som liten valp att jag reagerade på...
Svar
7
· Visningar
2 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka