Plötslig brännande exem på händerna

vinkelina

Trådstartare
Vete tusan vad jag råkat ut för NU då. I går klagade jag att händerna känns jättetorra och fnasiga utan att de var det. Och idag vaknar jag upp med röda ”utslag/exem” på händerna som dessutom är som en brännande känsla. Enda sjukvården som har öppet är akuten (åker så klart in om det blir värre men just nu undviker jag det om det går)

Mest fundersamt om det kan vara nått smittsamt? Funderar på kontaktexem men brukar de bränna? Kan inte komma på att jag tagit i nått nytt.

Hade feber lörd-söndag om det kan påverka

6645F822-A1D0-466B-B875-B2A65697E643.jpeg
 
Med tanke på febern, höstblåsor? Har du barn som är/varit sjuka och haft utslag?
Två barn på dagis. En som hade feber på måndag och en på torsdag. Friska igen efter 24h. Inga utslag på någon av dem

Men jag har lyckats dra på mig en massa skit senaste tiden så varför inte (hade öroninflammation som det tog två veckor att bli bra inifrån trots antibiotika för en månad sedan)
 
Vete tusan vad jag råkat ut för NU då. I går klagade jag att händerna känns jättetorra och fnasiga utan att de var det. Och idag vaknar jag upp med röda ”utslag/exem” på händerna som dessutom är som en brännande känsla. Enda sjukvården som har öppet är akuten (åker så klart in om det blir värre men just nu undviker jag det om det går)

Mest fundersamt om det kan vara nått smittsamt? Funderar på kontaktexem men brukar de bränna? Kan inte komma på att jag tagit i nått nytt.

Hade feber lörd-söndag om det kan påverka

Visa bifogad fil 42527

Kan vara skabb.
 
Vete tusan vad jag råkat ut för NU då. I går klagade jag att händerna känns jättetorra och fnasiga utan att de var det. Och idag vaknar jag upp med röda ”utslag/exem” på händerna som dessutom är som en brännande känsla. Enda sjukvården som har öppet är akuten (åker så klart in om det blir värre men just nu undviker jag det om det går)

Mest fundersamt om det kan vara nått smittsamt? Funderar på kontaktexem men brukar de bränna? Kan inte komma på att jag tagit i nått nytt.

Hade feber lörd-söndag om det kan påverka

Visa bifogad fil 42527

Gissar på höstblåsor.
 
Eksem, inte exem. Och det ser inte ut som eksem på bilden.

Okej. Skall börja varje inlägg med att be om ursäkt för om ord är felstavade pga min dyslexi. Dessutom har jag EKSEM skrivet inom ”” just för att jag inte vet vad det är för utslag på händerna. Nöjd?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp