Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Tingeling

Trådstartare
Varje gång som jag är på salong, så gråter jag. Varje gång!!
Det är en fruktansvärd pina, och jag överdriver inte om jag säger att jag hellre går till tandläkaren! Mycket hellre!!
Jag har provat olika salonger och att plocka själv är totalt uteslutet!!
Enda gångerna som det går hyfsat är om jag druckit vin och min syster tar dem.
Problemet är bara att hon bor 40 mil bort, så det händer inte så ofta.
Och jag kan inte gärna dricka alkohol innan jag ska på salong!!
Jag har frågat om bedövning, men då blir det tydligen för kladdigt för att jobba. Suck!!
Iaf, så har ingen hört talas om att det kan göra så här ont tydligen.
Alla säger bara, oj, gör det så ont?
Finns det någon som har något förslag på hur sjutton jag ska få ordning på detta???
Jag tänker inte låta skiten växa igen!!!
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Ta med dig en vinare till salongen nästa gång och åk taxi hem ;)

Har samma problem.....Min frissa är underbar, tills hon ger sig på mina ögonbryn :(
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Jag har samma problem :( Finns en mkt bra lösning, vaxa! Tyvärr har jag haft svårt att hitta salonger här i Sverige som vaxar bryn :(
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Smörj med smärtstillande salva som man köper på apoteket några minuter innan det är dags att börja plocka. Det blir INTE för kladdigt om du gnuggar in det ordentligt. Min frisör klarar det lätt som en plätt i alla fall.

Det blir inte helt smärtfritt, men bra mycket bättre. Obs! Om du ska färga brynen efteråt så måste brynen tvättas innan färgen läggs på, annars tar den inte.


Varje gång som jag är på salong, så gråter jag. Varje gång!!
Det är en fruktansvärd pina, och jag överdriver inte om jag säger att jag hellre går till tandläkaren! Mycket hellre!!
Jag har provat olika salonger och att plocka själv är totalt uteslutet!!
Enda gångerna som det går hyfsat är om jag druckit vin och min syster tar dem.
Problemet är bara att hon bor 40 mil bort, så det händer inte så ofta.
Och jag kan inte gärna dricka alkohol innan jag ska på salong!!
Jag har frågat om bedövning, men då blir det tydligen för kladdigt för att jobba. Suck!!
Iaf, så har ingen hört talas om att det kan göra så här ont tydligen.
Alla säger bara, oj, gör det så ont?
Finns det någon som har något förslag på hur sjutton jag ska få ordning på detta???
Jag tänker inte låta skiten växa igen!!!
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Köp en ögonbrynskniv. :)

Exakt.

Jag slutade plocka för flera år sedan. Blir mkt snyggare och helt smärtfritt med kniv. Finns på kosmetikavdelningar på vanliga klädaffärer 3 st för under 100kr. Lätt värt. För mig räcker det säkert ett år, men jag har inte så mkt hår i ögonbrynen.
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Exakt.

Jag slutade plocka för flera år sedan. Blir mkt snyggare och helt smärtfritt med kniv. Finns på kosmetikavdelningar på vanliga klädaffärer 3 st för under 100kr. Lätt värt. För mig räcker det säkert ett år, men jag har inte så mkt hår i ögonbrynen.

Hur gör man med kniven??
Visste inte ens att det fanns!
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Smörj med smärtstillande salva som man köper på apoteket några minuter innan det är dags att börja plocka. Det blir INTE för kladdigt om du gnuggar in det ordentligt. Min frisör klarar det lätt som en plätt i alla fall.

Det blir inte helt smärtfritt, men bra mycket bättre. Obs! Om du ska färga brynen efteråt så måste brynen tvättas innan färgen läggs på, annars tar den inte.

Kanske ska prova utan att berätta det för henne.....:devil:
Så får vi se om det går :)
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Jag har samma problem :( Finns en mkt bra lösning, vaxa! Tyvärr har jag haft svårt att hitta salonger här i Sverige som vaxar bryn :(

Låter som att det gör minst lika ont???
Har bara vaxat benen, men det var ju fruktansvärt :(
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Håll en iskub emot en stund innan du plockar? Bör domna bort en del av smärtan.

Men om det är en sådan plåga så hade jag slutat plocka. Hur många strån behöver du ta? Själv nöjer jag mig med ett och annat som växer ALLDELES för konstigt. Annars får det andra bara vara.
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Ta med dig en vinare till salongen nästa gång och åk taxi hem ;)

Har samma problem.....Min frissa är underbar, tills hon ger sig på mina ögonbryn :(

Ska jag ta taxi för att hämta barnen efter skolan sedan? :D
Nu kommer er mamma, hon är visst full igen för hon åker taxi....
stackars barn!!! Vad hemskt!!!
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Håll en iskub emot en stund innan du plockar? Bör domna bort en del av smärtan.

Men om det är en sådan plåga så hade jag slutat plocka. Hur många strån behöver du ta? Själv nöjer jag mig med ett och annat som växer ALLDELES för konstigt. Annars får det andra bara vara.

Iskub....hm, det kanske funkar!
Det är mest formen som är problemet, de liksom växer mer rakt och är rätt tjocka. De växer inte ut så många strån hit och dit, om du förstår vad jag menar.
Jag ska faktiskt ta med en kylväska med is nästa gång!
Tror inte hon har frys där....
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Fördelen med vaxning är ju att det är smärta en (okej då två) gång. Om du plockar kanske det blir 10 plock på varje bryn. Att vaxa blir alltså som att plocka 2 strån ur brynen :)
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Jag vet inte, men kan det inte funka med tråd? Eller är det ännu värre kanske?

Jag gråter också när jag plockar själv, lika så när "halvproffs" (utbildade men utan "rätta knycken") gör det - men så en gång fick jag ligga ner i avslappnad miljö, fick lite ansikts/hårbottensmassage innan hon började plocka - och då var det verkligen helt smärtfritt!
Hon var hud/hårterapeut så hon visste VERKLIGEN vad hon gjorde :)
Fråga om du kanske kan få lite massage innan, för att få igång blodcirkulationen och kanske slappnar av mer?
Min gissning är att du spänner dig en hel del eftersom du vet att det kommer bli plågsamt.

Annars tänker jag också ögonbrynskniv för att forma och sedan hålla efter själv med pincett, då slipper du kanske den utdragna plågan med att du måste fixa hela brynen varje gång.
 
Sv: Plocka ögonbrynen.....AJ!!!!!

Jag fixar inte heller att någon annan plockar mina, det naggas liksom. Men när jag plockar dom själv känner jag inget speciellt. Jag plockar så nära huden som möjligt så att dom liksom dras ut och inte rycks. Vet inte om det bara är därför, men det funkar :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 552
Senast: Mela99
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 633
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp