plegasil - hur länge sitter effekten i?

prinsessfeminist

Trådstartare
Röntgade min hund igår och hon är fortfarande slö efter att blivit sederad med plegasil.

Veterinären sade igår morse, "att hon bör vara sig själv ikväll men senast imorgonbitti."

Men även om min hund är lite piggare så är hon fortfarande trött.

Hur länge var era hundar slöa?

När vi röntgade vår förra hund så minns jag inte att hon var trött mer än samma dag.

Hur slö är hunden? Alltså är den bara okej med att få ta en liten sovmorgon eller typ så trött att den inte orkar äta? Ja vet inte riktigt vad som använts på våra hundar men har varit in med MÅNGA hundar på olika kliniker och alla har varit pigga redan någon timme senare (promenad pigga och matglada) och dagen efter har jag aldrig märkt att hunden varit slö. Vad är det för ras?

Schnauzer.

Hon äter och hon följer snällt med ut på promenad men hon vill helst sova i soffan.

Hon vinglar inte som igår så visst är hon piggare. Men ändå. Hon känns tröttare än hon brukar. Det är ingen "pepp in her steps".

Effekten av plegicil kan sitta i länge. Över ett dygn är inte alltför ovanligt även om absoluta majoriteten piggnat till helt då

När jag röntgade min hund sa de att en del hundar blev "bakfulla" dagen efter. Inget jag märkte på min hund men det är kanske det som drabbat din hund. Hoppas hon är piggare nu!

Effekten av plegicil kan sitta i länge. Över ett dygn är inte alltför ovanligt även om absoluta majoriteten piggnat till helt då

När jag röntgade min hund sa de att en del hundar blev "bakfulla" dagen efter. Inget jag märkte på min hund men det är kanske det som drabbat din hund. Hoppas hon är piggare nu!

Tack för era svar! Framåt lunch igår blev hon mer sig själv och under em/kväll var allt som vanligt.

:)

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: ryujaneiro
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 034
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka