Pleasure och Hunter

Sv: Pleasure och Hunter

Jag håller absolut med om att detta är väldigt intressant och så underbart fina Hunterhästarna är i mina ögon :love:
en hunterhäst som jag skulle vilja ha är ett appaloosa föl efter Last Detail - helt underbar och lämnat många fina avkommor :love:
de tråkiga med appaloosa och just hunter är ju just att här finns nästan ingenting i Sverige och få olika blodslinjer som har korsats, så det är svårt att kolla upp bra blodslinjer som är bra att korsas för kanon föl.
Men i USA finns de ju ett helt annat utbud men tyvärr har man inte råd att plocka in därifrån :cry:

men intressant tråd:laugh:

nån som vet nåt om chicks chances eller three chicks?! mitt sto har de på moderns sida, jag är urdålig på linjer i ALLA raser :cool:

Känner inte till dom, det är ganska gammal stam och inga kända namn inom WP/HUS iaf.
Men en snabb koll visar iaf vad man redan kunde misstänka, att dom har Three Bars som pappa/farfar, och Chicks Chances har Jet Deck som morfar. Jet Deck är en AQHA Hall Of Fame hingst känd för sina framgångar som galopphäst och som avelshingst.

http://www.aqha.com/en/Foundation/Museum/Hall-of-Fame/Hall-of-Fame-Inductees/Jet-Deck.aspx

Three Bars (också i AQHA Hall Of Fame) var ett fullblod som också var mycket framgångsrik både på banan och som fadershingst. Hans söner var också mycket framgångsrika och han ligger bakom väldigt många quarterhästar.

Sammanfattningsvis kan man konstatera att ditt sto har ren racing stam på mödernet.

att de är racingstam på henne de märks inte:laugh: hon är som en filbunke..kanske kommer från hennes pappa, de har jag läst i nån tråd för längesen att du vet vem den är iaf :)

Racingstam är iof inte likställt med heta hästar ;)

Det är vanligt med racingblod i quarterhästen. Och som sagt det är en linje, jag vet inte vart dessa hästar ligger i din hästs stamtavla men det är ju fler linjer som spelar in i slutprodukten så att säga.

Three Bars (också i AQHA Hall Of Fame) var ett fullblod som också var mycket framgångsrik både på banan och som fadershingst. Hans söner var också mycket framgångsrika och han ligger bakom väldigt många quarterhästar.

Zan Parr Bar!!! :love::love: Har Zan på pappas sida och Dash-stammen på mammas - det ska raceas mycket tunnor i framtiden! :love:

När man pratar om raceblod så är det inte runt tunnor som avses, utan som kapplöpningshästar.

Men Dash-stammen är väl kapplöpning om nåt? Eller missade du Dash and cash som sprungit in över en halv miljon dollar? Down home Dash har ju sen blivit jättestor i barrel race-uppfödning. Och tittar man på hans avkommor på barrel, så ser man tydligt "upploppsgaloppen" före, mellan och efter tunnorna.

Men nu var det ju off topic och en hunter/pleasuretråd.. :)

Min favorit hingst är my final notice han är så underbart vacker :laugh::laugh:

KL.

Jag fick under förra året 2011 förmånen att provrida en pleasurehäst som placerat sig med framgång. Jag som Reining och kossegubbe tycker att det är en smula "gay" med Pleasure och Hunter även om jag vet att det är så långt i från att bara åka häst som vissa felaktigt tror.

Vilken underbar häst att rida. Jag kommer inte börja tävla i Pleasure eller Hunter, men jag är så glad över att jag fick möjligheten att rida en bra Pleasurehäst under en dag.

I tråden har Wrangler åter bevisat vilken koll hon har, men min fråga är; vilken av de svenska hästarna har ni som favoriter.

hmm bland svenska hingstar gillar jag Gators Dirty Larry både han själv och avkommorna är super fina :love:
sen gillar jag Very Inviting :)
sen CB´s nya hingst Ima Party crasher verkar väldigt lovande både stam och hur han själv ser ut ;)
men då har jag ju inte nät några appaloosa hästar :o så hmm utbudet är ju så dåligt i sverige men får nog säga touch of temptation han lämnar både hunter och pleasure som är super :)

Tja att det inte har så mycket med pleasure och hunter att göra ;)

Det är gamla cuttinglinjer (inte på ett negativt sätt då, jag gillar gamla linjer), mest cutters och lite reining, cow... Doc Bar mfl ligger förvisso bakom en hel del halterhästar också.

Men jag förmodar att det är precis det du vill ha också :)

Jupp...en liten trevlig häst som man förhoppningsvis kan göra mycket olika saker med...inklusive pleasure..;)

Kikade igenom stammen lite noggrannare än tidigare förresten...hon har Three Bars på tio ställen..!! :eek:
Det måste väl näran vara extremt mycket...:p

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 562
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 564
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 444
Senast: morgaine
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
680
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka