Platyyngel som inte ändrar färg.

Comfort

Trådstartare
Har 7 st röda wagtail yngel, två veckor gamla. 6 av dem blev orange-röda inom två dygn, det sista är fortfarande lika genomskinligt. Det är lika stort som de andra, och har fått wagtail-märkena precis som de andra.
De äter tetra-baby.

kommer den ändra färg eller förekommer det albinosar?

Sv: Platyyngel som inte ändrar färg.

Den kan ju vara en annan färg också? Alla ynglena behöver inte bli röda, och visst finns det även albinos.

fast alla andra platy jag har är röda och har haft dem längre än 6 veckor (eller tänkte du på om de hade sparat från en annan hanne innan?) och de bodde bara med röda i affären.
Men visst hade det varit kul att få en som inte bara är röd;)

Ja, precis. Alla röda platy får inte röda yngel, så ser inte anlagen ut. Dessutom är den sortens levandefödare mjölkelagrande, vilket betyder att honorna kan spara mjölke från en hane de har parat sig med för länge sedan och sen portionera ut den efter behov.

åh ja det är klart, trög comfort...:)

Då hoppas jag att den inte ändrar färg, hade vart kul med nån annorlunda.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Tjatter Välkommen till Ulvleken Kaos i tomteverkstaden! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det bara...
29 30 31
Svar
606
· Visningar
18 197
Senast: fio
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
13 040
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25