Plåtdörrar. Färg?

bigganl

Trådstartare
Finns det någon mer som har plåtdörrar på sitt stall? Vilken typ av färg har ni målat dem med? Jag har varit runt och letat efter lämplig färg som är matt, men hittar ingenting. Andra dörren är i trä och målad i mattsvart så det blir inte alls snyggt när den stora dörren är blank. Finns mattsvart, vattenburen färg till plåtdörr att få tag på och i så fall var?
(Jag ser många som har garagedörrar i mattsvart, men ingen av dem minns vad de målat med tyvärr)

Sv: Plåtdörrar. Färg?

Kan det kanske vara sån färg som man kan måla takplåt med?Minns inte vad den heter dock......men det borde ju antingen färgaffär eller ev plåtslageri/byggvaruhus veta.

Du kan köpa svart rostskyddsfärg till bilar. Den blir matt och så rostar ju inte dörren :idea:

Det har jag inte tänkt på. Får ta och kolla in Mekonomen eller Biltema eller nåt sånt. Tack för tipset.
:d

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 515
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar