"Plastfria" trosskydd?

emma74

Trådstartare
Morrar ilsket när jag inser att 1: jag har ngn slags liten blödning (trodde liksom mensen hade gett upp efter som det gått nästan 3 månader sen senast.), 2: mina trosskydd jag föredrar nästan är slut här hemma och så 3: de verkar ha slutat tillverkas/säljas på vanliga ställen typ apotea och 4: snabb googling hittar inget bra alternativ!

Jag har tidigare använt Natys large-trosskydd som nu är de som verkar ha försvunnit och Natracares med, men föredrar Natys större pga bättre passform. Finns det ngt annat alternativ som är "plastfritt" (det är väl ngn typ av plast i dem men de känns bättre och har hittills inte gett mig några problem.)?
 
Morrar ilsket när jag inser att 1: jag har ngn slags liten blödning (trodde liksom mensen hade gett upp efter som det gått nästan 3 månader sen senast.), 2: mina trosskydd jag föredrar nästan är slut här hemma och så 3: de verkar ha slutat tillverkas/säljas på vanliga ställen typ apotea och 4: snabb googling hittar inget bra alternativ!

Jag har tidigare använt Natys large-trosskydd som nu är de som verkar ha försvunnit och Natracares med, men föredrar Natys större pga bättre passform. Finns det ngt annat alternativ som är "plastfritt" (det är väl ngn typ av plast i dem men de känns bättre och har hittills inte gett mig några problem.)?
Kan du inte köpa några flergångsbindor då? Jag antar att du anser dig ha kommit i klimakteriet och därför inte borde blöda? För mig kom det några blödningar inom något år eller så innan de verkade ha upphört helt. Så några flergångsbindor röstar jag för 🙂
 
Morrar ilsket när jag inser att 1: jag har ngn slags liten blödning (trodde liksom mensen hade gett upp efter som det gått nästan 3 månader sen senast.), 2: mina trosskydd jag föredrar nästan är slut här hemma och så 3: de verkar ha slutat tillverkas/säljas på vanliga ställen typ apotea och 4: snabb googling hittar inget bra alternativ!

Jag har tidigare använt Natys large-trosskydd som nu är de som verkar ha försvunnit och Natracares med, men föredrar Natys större pga bättre passform. Finns det ngt annat alternativ som är "plastfritt" (det är väl ngn typ av plast i dem men de känns bättre och har hittills inte gett mig några problem.)?
Kan menstrosor vara ett alternativ? Eftersom du skriver att du har liten blödning dessutom (har förstått att de oftast fungerar bäst för de som inte störtblöder).
 

Liknande trådar

Foder & Strö okej nu vet jag inte riktigt om tråden ligger rätt, då det handlar om lite annat än foder oxå, men jag chansar.. har en ponny som jag...
Svar
9
· Visningar
5 529
Senast: Tinuri
·
J
Hästvård Här skriver vi oftast om problem o elände, för att få råd och stöd förstås, men nu tänkte jag leverera lite hopp till er som kämpat ett...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: Novali01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp