planlösning för stall.... hjälp!

A

Amarone

Nu har jag kört fast, ska bygga stall med måtten 9,6 x 12 m.
Vill få plats med 4 fölningsboxar, sadelkammare och ev. liten foderkammare.
någon som har en smart planlösning för dom här måtten.

Sv: planlösning för stall.... hjälp!

Jag antar att du ska ha 13kvm stora fölboxar eller? (måttbestämmelser finns här: http://jordbruksverket.se/amnesomra...estammelser.4.394d9f45113e42376618000676.html )

Jag hade isf gjort två boxar på vardera sida om stallgången samt foderkammare och sadelkammare brevid boxarna. Ritade upp en snabb skiss i photoshop och enligt den skulle det vara gott om plats. :) Kan tyvärr inte lägga in bilden då datorn och buke inte vill sammarbeta med mig :mad:

Tror inte detta gav dig så mycket hjälp, men det var något iaf! Du får väl skicka iväg ett PM om du vill att jag ska maila bilden till dig..

Såg nu att jag räknat lite tokigt... ska räkna om. :angel:

Sådärja, nu tror jag att jag fått det att stämma! :rofl:

Om du har boxar med måtten 3,2x4,1m blir boxen 13,28kvm. Två sådana boxar på vardera sida om stallgången (som blir 3,28m bred) lämnar plats för två utrymmen (sadel och foderkammare?) med måtten 3,18x3,86m = 12,26kvm. Nu antar jag att dörren sitter på mitten av kortsidan och ingen annanstans! ;)

Kan, som sagt, skicka en skiss via mail om du vill.
Hoppas det var till någon hjälp i alla fall! (:

Ja, du får gärna skicka din skiss! Tack så mycket!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 788
Senast: lizzie
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve