Planering inför semestern.

R

rattalskare

Jag och min familj (mamma, pappa 1 hund, 1 katt 1 hamster och så jag förstås :smirk: )

Ska åka till Idre i Juli men redan nu börjar planeringen av resan för hamstern. Han ska följa med på den 43 mil långa resan upp dit.

Tyvärr så finns det ingen möjlighet för oss att ta med hans stora rymliga bur med dit upp men har nu införskaffat en annan mindre bur som han ska bo i en vecka. Hur vänjer jag honom med den?

Under resan ska han få sova i den mindre buren då han är en riktig latmask. Vad bör jag ta med mig? för det är ju inte precis så att man vill åka hem och hämta det som fattas när man väl är där :D

Ska jag ta med mig vattnet hemifrån då vattnet uppe i Idre har en helt annan smak än här hemma?

När vi åker i bilen ska han bara få ha sitt sovhus och en bit gurka/morot som vätska och mat. Då jag inte törs ha hjulet i för tänk om han skulle springa in i det och göra sig illa när det guppar :crazy:

Några tips/råd på vad jag mera borde tänka på?

Sv: Planering inför semestern.

Bottenmaterial är nog bra, om ni inte är borta bara en vecka och byter innan ni åker förstås.
Veterinär kan vara bra att kolla upp också ifall något händer.

Tror inte ni behöver ha med annat vatten, vad jag har sett på djur som rest från sthlm/västerås/skåne upp hit till dalarna har det då iaf aldrig varit problem :)

Sv: Planering inför semestern.

Okej nej vi ska bara vara där uppe en vecka :idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 345
Senast: _Taggis_
·
R
Övr. Djur Hej på er allihopa! hoppas att ni har det lättare att fixa eran semester än vad jag har. det är så att jag praktiserade ju på en...
Svar
3
· Visningar
2 440
Senast: rattalskare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Passar inte med min hund :(
  • Freestyle och htm