Planer för 2007

E

Elwira

Vad har du/ni för planer för 2007?

*Ska ni ut o träna/tävla?
* Skogsmulla?
* Komma förbi den "läskiga" busken?
You namit.... //MW

Sv: Planer för 2007

Vad har du/ni för planer för 2007?

*Ska ni ut o träna/tävla?
* Skogsmulla?
You namit.... //MW

Hejsan! ja mina planer är att börja tävla med mitt shettispar :) så då blir det till att träna oxå :banana: själv då? häls mia

Träna, tävla, miljöträna och förhoppningsvis kunna köra någon uppdragskörning till nästa vinter i alla fall.

Ska ni ut o träna/tävla?
* Skogsmulla?

Jobba vidare med träningarna och självförtroendet.
Vara med på körlägret i Villvattnet
Tävla dressyr och precision i Villvattnet

Under förutsättning att jag håller mig på benen någesånär och att Rolf faktiskt blir tillräckligt frisk och ORKAR annordna detta och hinna träna oss någon gång inann.

Anna-Carin

Ska förhoppningsvis ut och tävla, annars blir det bara träning och lite vanlig motionskörning.

Mitt mål för 2007 är att komma igång och köra mer än vad jag gör nu, våga mer och inte va så himla mesig :angel:!!!
Hästen behöver "komma ut" mer och se andra körekipage då han tycker det är liiite läskigt ibland, tränar alltid förmiddagar å då är där aldrig någon annan som kör. Ska försöka vara med på träningtävlingarna i presicion som klubben har så han får träffa lite fler körhästar och helt enkelt sluta bry som om att andra hästar än honom blir jagade av stora, farliga, skramlande vagnar! :smirk: :D

Ett annat mål, mest för mig själv kanske, är att våga ställa upp i lätt klass tävlingen vi har här "hemma" i slutet av april!
Lite mer kondis till hästen kan kanske vara på sin plats då oxå! ;)

Jag ska ut och fortsätta tävla min shettis i ponnytrav, mål med henne är att komma under 3.00.0. Det tror jag hon klarar lätt, då hon nu springer på 3.01.6 och känns ha kapacitet för mkt mer:) Det blir min sista säsong att köra shettis så ja hopas verkligen att de blir en bra säsong:d Sen ska ja börja rida vårat varmblodsto så med henne hoppas ja bara att jag lyckas komma en bit med utbildning, och kanske lite dressyr(?!) Men att lära henne gallopfattning skulle inte vara illa heller, hon är bara travtränad men ändå mycket riden, så det är jue en häst som varit med. Hon är lätt i munnen och pigg, men himmla snäll tös på 11år:love:

Hejsan!

Målet för mig och Caj är att starta i regional klass och fara på alla tävlingar vi hinner med :) Caj ska kanske även starta medelsvår, men då med hans ägare som kusk. Så vi ska börja hårdträna så fort underlaget blir stabilt...

Mvh

Träna järnet under vintern så mycket motivation man har nu..sen tävla alla tävlingar jag har råd o tid med här i stockholmstrakten. Träna på enhandsfattningen, välja klubb!!!, mycket som ska hinnas med.

Lockande!!! Bara träningarna går bra i vinter o vår så kan det nog bli så.

Kul att du är sugen Cämz, jag siktar på jumboplatsen så ta den inte:D

:rofl: Näää du jumboplatsen den är min!!!! :rofl:
Du får i så fall nöja dig med andra jumboplatsen!:p

Hej hej

Mina planer med Pelle är ju som sagt att VÅGA tävla i Villvattnet dressyr och precision. Vägen dit är mycket krokig ..

Planerna med min lilla tinkerkorsningdam.. Är att hålla oss långt ifrån rockarder eller andra slags vagnar:angel: förutom när hon går på släp efter Pelle då..
Jobba vidare med den akademiska ridningen och försöka få damen att varva ner lite ..

Tänkte försöka starta en LC dressyr med henne hemma i vår
Plus att jag VILL verkligen ha med henne till Villvattnet i sommar..
Transportträning för häst och valium till matte i massor innan dess

Å jumboplatserna på tävlingar DE abbonerar jag på

Lite bilder på våran hemsida.. http://web.telia.com/~u97805001/
Anna-Carin

Mina planer är att återta min gamla hobby - körning, dvs köpa häst o vagn :)

Mkt som man vill hinna med! Ska ta tag i det där med träningen ordentligt (var ett av mina nyårs löften) Försöka bygga upp lite muskler å kondition under våren med körningen och sedan satsa på inridning under sommaren! Mkt som ska hinnas med! Å så träna mkt mkt på det där med trafiksäkerheten... Miljöträning osv.

Köpa en ny häst, men inte en kör utan en westernhäst.. Hoppas jag hittar en inkörd ;) Men har ju kvar min nordis med så vi får väl köra omkring lite i skogen då och då.

Man kan väl vara tre om jumboplatsen va? Har också siktet på Åstorp i april. I övrigt så ska vi fortsätta träna och ha kul, vilket är samma sak! :D Börja satsa mer på dressyren med den "stora" ponnyn som mest har gått luciatåg och varit tomtens ren och sådant på sistone...:smirk: Och bygga vidare på den pyttelillas dressyr, hon är redan så mycket duktigare än jag någonsin trott och hon ska få fortsätta slå mig med häpnad!:bump: Och så ska vi ha många, skojiga äventyr. Det är väl våra mål i stort sett!

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: CaisaCax
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
512
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 533
Senast: Mia_R
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Världscupen 2024/2025