G

Galax

Hej!
vist är det så att om det står på den sensaste ändrigen på starlistorna hur många placerade det är,då får dom vell inte ändra om nånn stryker sig och det blir så att en mindre blir placerad mitt i tävligen:confused:

Sv: Placering

Det är ungefär 1/4 (korrekt lista har jag inte här) av startfältet som blir placerade. Alltså ändrar man antalet placerade om startfältet blir mindre.

Men får dom göra det om dem ropade in mej i spikern att jag var placerad och sen sejer dom nej..Det borde stå i allämna TR (har inte den :cool: )

TR 1 mom 143 Antal Placerade

"I varje klass räknas i fråga om uppklassning ett visst antal ryttare och hästar som placerade. Detta antal är beroende av antalet starter och utgör: (Tabellen med antal startande och antal placerade som följer)

samt därefter en placerad per var 4:e startande. För att räknas som tävlingsklass ska minst tre startande finnas.

För att bli placerad måste ekipaget ha fullföljt tävlingen. Som startande i dressyr, hoppning och körning betraktas ekipage som kommit in på banan. I fälttävlan räknas ekipaget som startat i dressyrprovet som startande. I distansritt räknas ekipaget som startande om det nått första hästbesiktningen.
..."

Är du inte placerad så är du inte, oavsett vad speakern säger.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 067
Senast: Freazer
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 381
Senast: NilHe
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
10 114
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka