pissar inne

FT_ryttare

Trådstartare
har 2 av våra katter börjat göra..

så vad gör ja för o få do msluta.. o hur fårja bort pisslukten?

lutar åt avlivning nu

Sv: pissar inne

skura med skurmedel som har citron i sig och sen där dom kissat (när du torkat upp såklart och skurat) strö rikligt med vitlökspulver över.

Vad har du försökt med? Inomhuskissande är ett protest- eller könsbeteende (om katten är frisk), och det är orsaken man måste ta bort, inte symptomen.

vi har ärligt inte försökt med så mycket..
sett till att dom går ut men dom vill inte.
Den ena är gammal o senil .. typ 16 eller nått.. o han ahr hållt sej på toaletten vintertid o sen gått ut sommartid. frusen misse.
den andra är bara 5 eller nått och hon har börjat nu.
går ut genom dörren o sätter sej direkt på fönsterbrädan o vill in.
Så vi har sett till att dom kommer ut när vi åke rpå jobbet.. o sen får dom intekomma införst vi går o lägger oss.

De vi har konc. oss på är att få bortlukten..skura o sen skura med ättika ,olika skurmedel.
nu har mamma skaffat nån grej som man sätter in i en kontakt och så frigörs nå feromoner eller nått (finns o ha åt valpar oxå så dom inte ska sakna mamma)...

domhar hållit sej till toan.. vid golvbrunnen så de bara är o skölja ner. men nu är de överallt i huset, på kläder,i sängar på väggar..ja överallt.

Jag hade börjat med att ta katterna till vet. Hos en äldre katt kan det vara ålderdomen, då är det inte mycket kvar... Den yngre finns ju en rad alternativ, UVI, stenar, diabetes och njurbekymmer... Det kan också vara så att hon börjar för att den gamle har gjort det.

har vet i familjen så de är inget fel på henne..
tror snarare att hon börjat för att gamlingen börjat,

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 546
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar