J
_Jezzie_
Min eng. fullblods valack som är 5 år har en mycket märklig has på vänster bak. Den är förstorad och lite "säckig", och känns svampig när man trycker och klämmer på den. I somras kom och gick denna åkomma, men nu verkar den vara bestående Har rådfrågat veterinär som inte tyckte det var någon fara så länge som han inte var halt eller hade besvär av detta. Kan det vara en piphas? Han trycker sig inte mot någon vägg med det benet (vilket hästar med piphas gör lr?) Har aldrig haft en häst med piphas och vet otroligt lite om det. Några förslag på vad det kan vara? han är som sagt va inte halt eller öm.
Fick ett sticksår på utsidan hasen för ca 2 veckor sen, la då ett jodomslag (ja jag lindade in hasen och benet) och resultatet av själva hasen blev då att "säcken" var lite mer sladdrig inte lika stum. Hehe svårt att förklara allt med text med hoppas ni förstår vad jag menar
Fick ett sticksår på utsidan hasen för ca 2 veckor sen, la då ett jodomslag (ja jag lindade in hasen och benet) och resultatet av själva hasen blev då att "säcken" var lite mer sladdrig inte lika stum. Hehe svårt att förklara allt med text med hoppas ni förstår vad jag menar