D

dolce__g

Är det någon här som har erfarenhet av detta?? min unghäst har en på v bak som går upp o ner, just nu är den väldigt stor.. han har haft den nästan hela sitt liv (ligger alltid på v sida osv.) är det någon som har tips på vad men kan göra för att den ska bli mindre? han störs inte av den nu men det är ju inte bra att den e där... ska köpa höga bakskydd när vi transportera han så han inte trycker den mot lämmen och stora paddar att ha i boxen men några mer tips???? ( smörjer med arnika för att öka blodgenomströmningen efter ridning med)

Sv: piphas?!

Är boxen tillräckligt stor, står den o slår i väggen eller dylikt? Om jag vore du skulle jag köpa ETT hasskydd. Det kan vara svårt att hitta nå´t bra som sitter kvar där det ska.
En tjock bädd och smörja med Hirudoidsalva, kan vara värt att prova.

Hoppas att det löser sig.

boxen är en fölbox så den är stor... men ibland slår han i hasen när han rullar sig iafl.. därför ska vi ha stora paddar på i boxen.. vad är det för salva du skrev??

Paddar sitter knappast kvar då det är svårt och viktigt att linda rätt.
Hirudoidsalva finns rec. fritt på Apoteket. Den påskyndar läkningen och hjälper kroppen att transportera bort mindre ödem och blod som har "fastnat" I hud eller muskler. Rekomm. till blåmärken o Åderbråck.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej alla som är vana vid unghästar - jag skulle behöva lite råd och tankar om hur bäst förbereda att transportera en unghäst en lång...
2
Svar
27
· Visningar
2 573
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 199
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka