E

exelina

Hejsan alla piphas kunniga!

min lille älskling har fått piphas tror vi..:( antaglien pga att hon sparkar upp all halm åt sidorna och ligger direkt på betongen.:crazy:
vi har smörjt på med kylgelé.
vad jag har hört så har dem piphas resten av livet? stämmer det? stämmer det oxå att dem inte har ont av det?:confused:

vad ska vi göra för något med henne?? behöver alla tips jag kan få!!

// E :confused: :confused: :confused:

Sv: piphas

Om den blir kvar beror på hur stor skada vävnaden har tagit, är krosskadan stor kan piphasen bli kvar ja. Ofta sjunker den ihop och blir lite mindre men kan blli kvar, i annat fall läker det ihop fint och försvinner. Min erfrenhet är att de flesta skador är av lindrig natur, och brukar lägga sig efter ett tag.

ska vi göra något speciellt med henne? kan man rida som vanligt??

mitt förra sto hade det.

Jag har tidigare varit väldigt emot laser och är det till viss del även nu, men laser var faktiskt det enda som hjälpte mot piphasen i kombnation med ännu mera strö.

Man rider som vanligt, förutsatt att hästen inte uppvisar problem. Men det är inte så ofta som det sker, piphas är mer än fråga om utseende än funktion.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Kropp & Själ Hoppas att någon här kanske har lite tips och råd att komma med... Ett försök till att göra lång historia lite kortare: Jag gjorde en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 322
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV