Sv: Pipa

Överljudsvisselpipan hör inte människan (eller bara väldigt, väldigt lågt), eftersom den är en frekvens vårat höra inte uppfattar.

Hör hundarna överljudspipan på längre håll än en vanlig pipa? När brukar man använda sig av en överljudspipa?

Hör hundarna överljudspipan på längre håll än en vanlig pipa? När brukar man använda sig av en överljudspipa?

Det vet jag faktiskt inte om dom gör, men det är mycket möjligt. Jag har oftast stött på den i sammanhang med regelrätt inkallning, men vet vissa förare för stående fågelhund som använder den.

Liknande trådar

Övr. Hund Där vi bor finns det mycket varg. Hunden här hemma brukar vara ganska känslig och kunna reagera starkt på saker i omgivningen. När vi...
Svar
16
· Visningar
1 065
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 298
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 042
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
1 066
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Bråkande hundar
  • Valp 2025