PION (KWPN) och DAMOKLES

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare NiitSirK
  • Startdatum Startdatum
N

NiitSirK

Både bilder och info är MYCKET välkommet ^^.
Vet att Damokles är född -71...
Ungefär det jag vet ^^...

Sv: PION (KWPN) och DAMOKLES

Pion
pion.jpg
news_br_pion.jpg

Pion 1974-2003 224 Stb
KWPN ~ Grey ~ 1.64m
Sire ~ Abgar 1958 Grey Thoroughbred
Dam ~ Irma La Douce (Keur Pref Prestatie)1967 Gelderlander
50% Gelderlander
International Jumper under Rob Ehrens
Sired a large collection of licensed sons and successful sport horses
Sired Grand Prix dressage horses Aktion, Allure, Remember and Duphar and Prix St Georges horses Picasso, Conquestador, Cosmos, I'm A Star, Inovation and Pione
Passed on good show jumping qualities to international horses such as Hermann's Paledo, Adora, Diamond Forever and Endeavour
Pion was list in the Top Ten Sires for FEI Dressage Horses with 62.069

--------------------
KWPN Breeding News

Pion Passed Away

January 30, 2003

Yesterday evening, the white sire Pion, one of the foundation stallion of the KWPN Dutch Warmblood Society, passed away in his stall at Joop van Uytert's stallion station. Bred by Mrs L. Geertzema, Pion was by Abgar xx out of an Epigoon dam. He was 29 years old.

"Pion was the foundation stallion of our stallion station," Joop van Uytert Junior said. "My father gave up his contracter's business to devote himself to the horse business and make a new living out of the stallion Pion. I always thought that Pion would become 35 or so. He was so tough and in shape. Unfortunately, he didn't make it."

Pion sired a large collection of licensed sons and successful sport horses. His approved offspring was Aktion, Argus and Democraat. He sired Grand Prix dressage horses Aktion, Allure, Remember and Duphar and Prix St Georges horses Picasso, Conquestador, Cosmos, I'm A Star, Inovation and Pione. He also passed on good show jumping qualities to international horses such as Hermann's Paledo, Adora, Diamond Forever and Endeavour.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 103
Senast: mamman
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
949
Senast: Mojma
·
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
777
Senast: saltakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka