Pinscher vs Dvärgpinscher tråden!

Sv: Pinscher vs Dvärgpinscher tråden!

Hej!

Vi bor 2 mil utanför Skellefteå. Alltså ca 130 mil från Kalmar ;)

Var nyss ute och fotade i solnedgången. Sonny på G!
Här 12 veckor.

15liten-1.jpg

14liten.jpg

MVH Li

Vilken liten goding han är! ;)

Jag tycker att det är jättesvårt att fota henne, har du några tips? :)

Ja små tricks har jag allt *s*

Se till att någon annan leker med henne så att du får lite avstånd.
En bra kamera är A och O. Gärna med bra zoom för att få lite distans.

Huvudbilden ovan är taget med en kamera med zoom 12X, på ganska långt håll. Han tittar egentligen inte på mig utan grannen förde oväsen, så lyckades jag få hans uppmärksamhet.

Här är några nytagna kort från idag. Synd att solen var bakom mig på kroppsbilden, bättre lycka i morrn...ha ha!

19liten-1.jpg

18liten-1.jpg

HUr gammla va era valpar?
Min blir 13v i morgon han =)
stora gossen.

Min är, oj nu blev jag själv förvånad, 4 månader idag!

Gud vad tiden har gått fort!

Ingen som har några svar åt mig?? :cry:

hur kommer ddet sig att just DU valde en DP? (eftersom det bara verkar vara DP människor här ;) ) vad var det som avgjorde att det just blev en sådan hund? valde du mellan olika raser? Vilka? *nyfiken*

Ingen som har några svar åt mig?? :cry:

hur kommer ddet sig att just DU valde en DP? (eftersom det bara verkar vara DP människor här ;) ) vad var det som avgjorde att det just blev en sådan hund? valde du mellan olika raser? Vilka? *nyfiken*

Jag valde mellan DP rottis och dobermann. Valde Dp för att jag har en sen tidigare. Och tycker att det är en pigg och rolig ras som man kan använda till mycket.:)

det var inte så jag menade :rofl:

tänkte mest på alla mina "1000 frågor" i inlägg nr 14

du har en mycket söt liten voffe :love:
hur mycket orkar en DP med? klarar den av att följa med när man är ute och rider? tänker på att de har ganska korta ben :o men det kanske är mycket go i dem??

värkar som alla har dp, jag är mer intresserad av pinchern (fd mellanpincher) och står o väljer mellan en pincher och en vit herdehund.
ingen som har en pincher eller som är inne på att köpa en??

:bump: jag jag jag :bump:
är jätte sugen på att köpa en!!! vill oxå veta mer men hittar bara trådar om DP

Själv är jag uppvuxen med en pinchertik som jag ofta hade med ute i skogen. Hon orkade hänga med min connemara utan några som helst problem, hon tyckte nog snarare att det gick lite sakta, men vet inte riktigt hur det är med dvärgrasen?
Skaffade en jack russel som numer är vårt sällskap, helt underbar hund...

Jag hade med min dp ut på ridturer jag också. Ända tills han kom på att han kunde förlänga turerna genom att springa extra långt bort från mamma på hästen =)
Så nu är han bara med om jag rider på fältet vid stallet. Men han orkar mer än gärna kuta runt där några varv.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
923
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 887
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka