pinsam fråga till er som har photoshop!

E

Eileen

Jag ska skicka en hälsning till en person och har bifogat en bild på mig själv som jag redigerat lite i photoshop :angel:
Alltså jag har dolt ett stort ärr jag har på halsen, samt en röd finne på näsan genom att jag har lagt en kontrast rosa färg över alla hudområden samt mörknat hela bilden(det ska inte vara värsta seriösa bilden ;) )

men iaf, kan personen som tar emot bilden (han har också photoshop) börja ta bort den grejerna jag har ändrat/lagt till och göra den normal igen som den såg ut innan jag började mixtra i photoshop?

behöver inte spekulera i om han skulle göra det eller ej eller att jag inte bör ändra , vill bara veta om det går?!
 
Sv: pinsam fråga till er som har photoshop!

"spara för webben" ?
 
Sv: pinsam fråga till er som har photoshop!

Du menar att jag ska lägga ut den på ngt internet fotoalbum så att jag får en jpg adress till den?
 
Sv: pinsam fråga till er som har photoshop!

nej, du väljer 'spara som' och sedan väljer du formatet jpg.
Detta borde föresten ligga under dator!
 
Sv: pinsam fråga till er som har photoshop!

Du kan spara den som en jpg bild när du sparar bilden i photoshop. Där kan du ju välja vad du vill spara bilden som, alltså vilket format...
 
Sv: pinsam fråga till er som har photoshop!

ScissorHands skrev:
nej, du väljer 'spara som' och sedan väljer du formatet jpg.
Detta borde föresten ligga under dator!

Nej det är ju bara krångligare. Så länge inte nya photoshop ändrat något där men det tror jag knappast. Ta inte spara som. Det är bättre att ta spara för webb och där göra inställningar för jpg formatet!

Då är det lättare att se hur bilden blir. Och så länge du sparar som jpgformat så kan han inte ändra tillbaka bilden så som den tidigare varit.
 
Sv: pinsam fråga till er som har photoshop!

Det går ju också att välja "gör till ett lager" så går det inte att ändra tillbaka. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp