Pinsam fråga, MS Word och mallar

A

ang

Inte mitt favvisprogram men nu behöver jag det (MS Word alltså) ... Vill fixa ett enkelt brevpapper med logga och lite detaljer + linjer.
Att peta dit grejjorna går ju, men på nåt sätt så måste de bli en bakgrund, så att man kan skriva "ovanpå" utan att prylarna hoppar omkring.

På ett enkelt sätt, hur gör man?
 
Sv: Pinsam fråga, MS Word och mallar

högerklicka på bilden (som jag antar att det rör sig om) och välj 'format picture'
På fliken 'layout' väljer du 'behind text'.
Om inte det räcker så kan du gå vidare och välja 'advanced' (tror du måste markera horizontal alignment 'other' först) och prova de inställningarna där, där finns en 'move with text' som du antagligen behöver avmarkera.
 
Sv: Pinsam fråga, MS Word och mallar

Tusen tack, funkar utmärkt så långt :)
Men text och linjer, finns nåt knep för dem med?

Hade hellre valt Quark eller InDesign, men för just detta lilla pyssel så är det tyvärr uteslutet.
 
Sv: Pinsam fråga, MS Word och mallar

Linjer (och andra figurer du ritar direkt i word) kan du göra likadant med, text kan du lägga i en textbox och textboxen kan du fixera på samma sätt som en bild.
Fast för textbox är det väl mindre praktiskt att välja 'behind text' om du sedan ska skriva in den varierande texten i datorn, för text på text är lite jobbigt att läsa :) Ett alternativ då är att i mallen även lägga in en textbox där du sedan ska skriva in den text som inte hör till mallen (eller flera kopplade textboxar)
 
Sv: Pinsam fråga, MS Word och mallar

Ryser... Man lägger text och bild i sidhuvudet/foten om man ska göra brevpapper.
 
Sv: Pinsam fråga, MS Word och mallar

Tusen tack (igen!!) Ylva, tror det funkar som det skall nu :)


meodeo - det var mera än huvud och fot som behövdes göras ...
 
Sv: Pinsam fråga, MS Word och mallar

"Vill fixa ett enkelt brevpapper med logga och lite detaljer + linjer"

Jag citerar hennes första inlägg.
 
Sv: Pinsam fråga, MS Word och mallar

Har sagt det förr och säger det igen... :smirk: ALLT trådskaparen beskrivit kan läggas i sidhuvudet/sidfoten...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 774
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
763
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp