Pinkus och Premium

Görel

Trådstartare
Moderator
Någon som vet något om hannoveranerhingstarna Pinkus och hans son Premium? Stammen har jag redan, och jag vet att Premium exporterades till Estland och förolyckades 2002, men det är också allt jag vet!

Jag vet att Premium har åtminstone en avkomma i Sverige, och jag har träffat några av hans avkommor i Estland, men Pinkus hade jag aldrig tidigare hört talas om :o

Pinkus gjorde sitt bruksprov i Adelheidsd.1986 blev 1 av 32, hopp 137.06, dressyr 125.06, total 131.07.

Han har 6 söner, däriblamd Premium bruksprov 1992 11 av 43 hopp 104.30, dressyr 115.86, total 113.80. Om du kan tyska så blev Premium ausgeschieden 1993.

Far till Prins Optimist verksam i USA.

Mvh Åsa

Sv: Pinkus och Premium

Om det är rätt Premium jag tänker på så kan han vara pappa till en Tori korsning jag känner till i Sverige. Visst var det en hannovernaner. Skulle gärna vilja se en bild.

Sv: Pinkus och Premium

Det bör vara samma Premium, för han ägdes av Tori-stuteriet tills han förolyckades för några år sedan. Kan tillägga att hästen du känner till räknas som ren Tori eftersom man för 30 år sen började korsa in vissa tyska halvblodsraser för att få fram en lättare ridhäst.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka