Pinka inne

Lejonelle

Trådstartare
Vad tror ni det beror på att en sjumånader valp som varit helt rumsren sedan han kom hem plötsligt nu flera gånger har pinkat inne på natten?

Sv: Pinka inne

Om inte hunden dricker ovanligt mkt mer än tidigare, så uvi/könsmognad skulle jag gissa på och därmed ringa vet för koll av uvi.

Tack Gnist och Blandrastik, könsmognad tycker jag också verkar mest sannolikt, finns inga tecken på uvi eller andra besvär av kisseriet.
I så fall så begränsar jag utrymmet nattetid och stänger av det rum som han börjat kissa i när de är ensamma hemma, eller vad tycker ni? Är det något mer jag borde göra?

Det finns "stänkskydd" som du köper i hundbutiken.

I övrigt är det bara att bita ihop, könsmognaden går ju gubevars över. :D

Det finns "stänkskydd" som du köper i hundbutiken.

Fast han stänker inte. Det har varit ordentliga pölar.

I och för sig vet jag inte säkert att det är valpen, det kan vara den andra hunden men det känns så väldigt osannolikt, han har inte gjort en olycka inne någon enda gång på alla år.

Jag tycker i och för sig att båda hundarna har druckit mer än vanligt men det är ju också mycket varmare. Men det kan ju förklara varför han vaknar på natten och är kissnödig när han har kunnat hålla sig tidigare.

Om det är uvi borde kisset väl också lukta mer än vanligt och det gör det inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 067
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 577
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 823
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka