Pilatesboll - storlek?

S

sundance

Nu ska jag köpa en pilatesboll för att öva upp stabiliteten över mitt bäcken. Meningen är att jag ska kunna sitta på den med 90 gradersvinkel i knä och höft. Har sett att de finns i storlekarna 65 och 75 cm. Det känns som om jag borde kunna ha 65, men jag vet inte?

Vad har ni för storlek? Längd på er?

Sv: Pilatesboll - storlek?

Man köper bollarna utifrån sin längd. Iallafall den jag köpte på Stadium. Men nu när jag vill sitta som på hästen så känns den för liten så gå upp en storlek tycker jag! Köp den största.

Min boll tror jag är 65 cm, känns rätt lagom för mig som är 1,63. Sen beror det ju på vad du vill göra med bollen. Jag har fått den uppfattningen att ska man öva balans är en större boll bättre men vill du öva styrka så är en mindre men hårt pumpad boll bättre.

perfekt sida! men nu blev jag lite fundersam... om tabellen stämmer så ska jag absolut ha en 55 cm. ska använda den som beskrivningen säger, att sitta på med fötterna i marken och benen i (drygt) 90 grader. 55 grader passar folk som är 153-170 cm långa förutsatt att man har ben som "passar" till sin längd.

jag är 155 cm med proportionelig benlängd. logiskt tänkt känns 65 för stort.

har det funnits testbollar att provsitta när ni shoppat era?

Jag har 70 eller 75, kommer inte ihåg.. Jag är 1.73 ungefär. Fråga i butiken, dom brukar veta :) Jag köpte min på stadium.

jag gick upp en storlek och köpte 65. fick provsitta i affären och det kändes inte förstort. dock var den i affären lite dåligt pumpad. men nu nör jag skulle pumpa min egna fann jag det rätt svårt... hur gör man för att den ska bli så hårt pumpad som möjligt? köpte nån handpump, som jag tyckte var rätt värdelös. blåste upp den själv i stället, och försökte fylla på det sista med handpumpen. efter en stund tog tålamodet slut, tyckte inte att det hände så mkt...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 323
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 414
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 943
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25