Pigmentförändring??

mizzmaria

Trådstartare
Fick hem min pålle från fodervärd för snart två veckor sen och då ser han ut så här vid ena ögat :crazy:

32388462.jpg

Inte så bra bild men man ser att han är vit under ögat. Han har liksom tappat pigmentet där och det har vuxit ut vit päls istället.
Enligt fodervärd så har han inte haft nåt sår utan hon sa att han kliat sig så pälsen trillat av men då skulle ju inte huden bli vit tycker jag :confused:
Alltså inte att jag misstror fodervärden för det ser inte ut som ärr utan helt enkelt som pigmentförändring typ vitoligo som vi människor kan få men varför? Det är skitfult :(

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 607
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 389
Senast: Digbil
·
Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Tvillingar!?
  • Vaginal vs kejsarsnitt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka