Piggelinvitamin sökes !

Jag använder också puori, men 2500ie/dag efter läkarrekomendation. Och då är jag en nattarbetare som kanske inte ens ser dagsljus på några månader under vintern - alls. Finns ingen anledning att överdosera så där hysteriskt.
Det har fungerat bra för mig tidigare år, jag funderar dock på att skaffa en dagsljuslampa men måste läsa på lite först. :)

Det har fungerat bra för mig tidigare år, jag funderar dock på att skaffa en dagsljuslampa men måste läsa på lite först. :)
Vitaminer är ju inte uppåttjack direkt, men jag är en av flera som får färre förkylningar om jag tar d-vitamin. Mitt värde har också bedömts som lågt, så det är på rekommendation av läkare. Efter den här sommaren borde väl iofs behovet vara mindre än andra år.

Efter den här sommaren borde väl iofs behovet vara mindre än andra år.

D-vitamin lagras inte så länge i kroppen, max ett par tre månader. Och - använder man solskyddskräm ute i solen blockerar man uvb-strålarna som producerar vitaminet så en solig sommar är ingen garanti för mycket d-vitamin i kroppen.

Jag börjar på läkares inrådan - ta d-vitamin när jag märker att det är mörkt både när jag kommer hem från jobb, eller är på väg till och inte ens ser dagsljus däremellan.

D-vitamin lagras inte så länge i kroppen, max ett par tre månader. Och - använder man solskyddskräm ute i solen blockerar man uvb-strålarna som producerar vitaminet så en solig sommar är ingen garanti för mycket d-vitamin i kroppen.

Jag börjar på läkares inrådan - ta d-vitamin när jag märker att det är mörkt både när jag kommer hem från jobb, eller är på väg till och inte ens ser dagsljus däremellan.
Jag gör också så. Har redan börjat ta regniga dagar om jag kommer ihåg det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
607
Senast: Seaside
·
Kropp & Själ Kan man göra någonting åt det? En del förespråkar D-vitamin men jag vet inte om jag upplevt så stor skillnad när jag testat. Jag äter...
2
Svar
26
· Visningar
1 670
Senast: starcraft
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 216
Senast: Efwa
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 768
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar