Pigga upp sig i höstmörkret

Åh, det är så härligt!
Får nog boka in något sånt till mig och maken med snart. Och där är ju så bra!
Vi älskar att bo på hotell här i hemmastan, haha.
Ja jag älskar Pigalle! För dyrt för min plånbok egentligen men det är så bra att de kör såna här erbjudanden :) och att bo på hotell i sin egen stad är inte så dumt, syftet kan ju vara att bara få checka ut från vardagen för en kväll och då spelar det ju ingen roll hur långt bort man åker

Jag älskar också hösten, bästa årstiden ju! :love:

Mina bästa tips;

Baka! Gärna med äpplen.. eller bullar.. mums!

Laga långkok. Mustiga grytor, söndagsstek, riktig genuin husmanskost. Bjud in nära och kära och drick riktigt goda rödviner till.

När ni ändå har den där middagen jag rekommenderar ovan, spela sällskapsspel. Så mysigt sätt att umgås.

Tänd snuskigt mycket ljus. Hela tiden.

Elda gärna, både ute och inne om möjligheten finns.

Plocka svamp och gör svampmackor.

Var ute mycket! Ju ruskigare väder, ju mysigare är det. Och ju mer energi får man. Älskar när det blåser och stormar och man sen får krypa ner under en filt i soffan.

Titta på serier. Helst sådana där man sträckkolla säsong efter säsong.

Köp bra böcker och ge dig själv lyxen att i lugn och ro sitta och läsa.

Köp mysiga myskläder. Fina sets som man tycker om, som är sådär snuskigt sköna mot kroppen. Kashmir till exempel.

Köp lyxiga tvålar och inpackningar av alla dess slag. Bada om möjligheten finns, gärna med bra musik, tända ljus och någon härlig badolja. Annars är långa duschar fantastiskt.

Försök att vitamin-proppa. Ät mycket frukt och grönt. Ta tillskott av D-vitamin.

Försök att få till en mysig rutin med vänner. Söndagsmiddag körde vi länge, då var vi 3 par som turades om att ha middag varje söndag. Det var så lyxigt att få gå bort och bli serverad mat men även mysigt att få bjuda hem var tredje söndag. :) Gå ut och testa olika brunchställen är också mysigt!

Gå på bio.

Vilka underbara tips ni har kommit med allihop!:bow::bow:Tack så hemskt mycket. Får nog skriva ut tråden och beta av dem ett efter ett :) så kanske jag kan ta mig igenom hösten på ett lite bättre sätt än förra året iallafall. Brunchställen finns inte så många där jag bor men man kan ju bjuda hem vänner på brunch! Gå till badhuset försökeer jag göra regelbundet så fort jag hinner älskar det. Vi kanske får boka in en liten weekendresa också om tiden finns. Och ta långa utreitter i skogen på helgerna när det är ljust så man får ljuset och murra in sig på kvällarna med en bra bok och te eller bjuda hem vänner. Och massor av annat! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka