Pigg häst!

R

Reew

jag har sett en annons på värdens finaste Connemara Svart, 144 cm i mkh
Passar mig perfekt , vi var och provred honom i ridbanan och det gick super! hoppade 110 cm högt!

Fäste mig vid honom på en gång!

Men det ståg att han var pigg , stark.. När han var ute i skogen!
Jág har inte emot en häst som ger lite bjudning framåt.

det stog också att han var pigg om han rider med andra hästa pga att han vill vara först, kanske inte så himla stort problem?
ser du allt detta som negativt , eller som en rolig häst ? :)
Behöver lite övertalning, min mamma vill också verkligen köpa honom , och jag detsamma!:D
Tack för svar!:bow:

Sv: Pigg häst!

Det beror ju helt och hållet på vad man gillar själv.
Själv tycker jag om pigga hästar och hade inte sett det som ett hinder för att köpa hästen.
Dock kan jag inte se det roliga i att sitta och försöka få stopp på en pigg och Stark häst ute i skogen med andra hästar, men funkar allt annat bra och man passar med hästen så hade jag inte tvekat p.g.a det. Men det bästa är ju som tidigare skrivet, att provrida ute i skogen också och ta reda på om det är roligt elr inte ;)

Beror ju på vad du gillar och på vilket sätt den blir stark. Jag gillar inte hästar som bara drar och som då blir jobbiga att rida ut på då det blir en kamp. Att vara pigg är för mig en helt annan sak än att vara stark.

Om jag var du skulle jag be att få prova att rida ut på hästen, gärna en tur själv samt en tur med sällskap.

Prova att rida ut med och utan sällskap så får du en egen uppfattning. Jag ser det som negativt att hästen är stark, bara drar och blir en kamp. Att ha en framåtbjudning/het är en helt annan sak. Ser som negativt om hästen är för het då den energin ska man arbeta nästan varje dag. Inget som alla orkar.

Titta dig omkring på andra hästar innan/om du tar ett riktigt beslut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 382
Senast: Solstig
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 928
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka