Pigg häst

H

hallå

Finns det nått kraftfoder som man kan ge sin häst så den blir lite coolare? Eftersom min häst har lätt för att öka i vikt så vill jag helst inte ge korn i stora mängder. Tacksam för svar!

Sv: Pigg häst

Min tanke också. Ge lite betfor till vitaminerna och minralerna, och om du har andra tillskott. Annars är ju en del musli blandningar bra.

Ett bra grovfoder där du inte behöver tillsätta kraftfoder alls är ju såklart det bästa. En höanalys gör så att du har koll på att hästen får allt den behöver, men inget extra som lägger sig på hullet.

Korn är inget vidare bra foder till häst...
Kolla om du överhuvudtaget behöver ge kraftfoder först.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
537
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama