Piercing och gravid

S

simzon

Hur länge funkar det att ha navelpiercing när man är gravid? Ni som har navelpiercing - hur har ni gjort med den när magen växer? Låtit vara kvar, eller tagit ut, eller bytt ut mot något annat?
Själv satte jag nyligen in "läkstången" som är lite längre. Men vill förståss inte att det ska bli fula skador på huden.

simzon

Sv: Piercing och gravid

Tja det beror på hur magen/naveln utvecklas. Vissa kan faktiskt ha kvar smycket hela graviditeten. Jag som enbart fick en basketboll som stod rakt ut kunde dock inte ha kvar min. Tyvärr väntade jag lite för länge så piercingen började vandra utåt av sig själv.

kl.

Jag plockade ur min redan innan jag blev gravid. Hålet har nu läkt igen sedan länge men det var ändå skitfult när jag var gravid och nu är det skrynkligt som satan. Ångrar fett att jag gjorde piercingen från början...

Jag är ju gravid i åttonde månaden nu och kan bara instämma föregående två talare... Tog ut min piercing för massa massa år sen... När jag tittar på naveln nu är hålet mycket större än det var förut + att jag tydligen var väldigt irriterad inne i naveln då när jag hade piercingen, för nu när naveln nästan har ploppat ut ser man massa typ ärrvävnad och grejer där smycket har suttit... Inte alls snyggt.. Tyvärr. Hoppas det går tillbaka när magen blir mindre igen...

Hade min i tills jag åkte in på förlossningen sist och det var inga problem. Tänkte göra likadant den här gången. Än så långe har det gått bra. Är i v36.

Jag bytte först min mot en plastbarbell men fick ta ut den helt, min navel ploppade ut rejält. Men var inga problem att sätta in den efter ca 2 månader igen och min har inte blivit ful utan ser ut som innan.

Ärret efter piercingen brukar inte bli snyggt, dvs själva hålet. Se övriga svar i tråden ;)

Min väninnas navel är alldeles skrynklig medan min ser man bara att det varit ett hål. Sedan om det har bara med piercingen att göra eller inte det kan jag inte svara på

Hmm, funderade bara på hur... Min är precis likadan som innan, eller blev sist iaf. Blev lite orolig att det skulle bli konstigt nu... Men huden är inte utspänd runt hålet heller. Kanske är därför. Det är värre med tatueringen som sitter på magen :s

Ja, säkerligen. Min är väl så mjuk och uttänjd så den inte tar skada ;)

tog ut den runt v 20 någon gång.. innan magen började växa ordentligt. efter grav var de inga problem o sätta i den igen men kändes som den inte hade "fäste" ordentligt längre så har slutat använda den helt...

Jag plockade ut min sista månaden på barn nr 3.
Barn nr 4 fick den vara kvar. Ser ut som vanligt nu. kanske något större hål.
Efter 4 barn är väl kanske inte det lilla hålet det som stör mej mest på magen :)

Nu vet jag varför jag inte fattade på vilket vis piercingen skulle kunna göra skada.Var precis hos BM och rätt som det var sa hon att hon aldrig sett någon vars mage var lika opåverkad av piercingen som min. Hade tydligen inget tryck över naveln.... Så kan det vara ;)

Vet fler som har trätt i ett glidigt snöre (nylåntråd?) i hålet istället för piercing. Ger lite mer utrymme men det växer inte igen.

Min navelpiercing var redan igenväxt sen ett år när jag blev med barn så jag har inte haft ngt alls i den. Men ändå har jag fått en bristning över den trots att jag inte har några bristningar nån annanstans (v 39). Så det kan nog tyvärr bli skador på huden även om man inte har piercingen i. Om det nu beror på hålet men det tror jag.

Tycker inte att det gör så mkt. Men fick jag välja så hade jag valt att pierca naveln efter att jag fått barn. :cool: Dock inget som går att göra ogjort.

Tog ut den strax efter ultraljudet (efter att BM sagt att folk fått fula ärr av sådan när de behållit den i).

Sen satte jag i den några veckor efter BF - no problem!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: julgrisen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 689
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 168
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar