Piercing när man är gravid

T

Tossavainen

Hej.
Hoppas att denna tråden hamnar rätt. :)
Jag väntar just nu mitt första barn. Jag är nu i vecka 17 och jag har redan börjat få en liten liten mage. Jag har en navelpiercing och jag undrar lite hur andra personer har gjort med sina när dem var/är gravida. Jag har hört mycket om att man måste ta ut den för annars kan man få en massa fula bristningar och sånt utav den, men sen har jag hört att man kan få det även om man har tagit ut den.
Och så är jag väldigt intresserad av graviditets piercingar (dem som är böjbara och väldigt långa) både vart man kan köpa såna och vad andra har haft för erfarenheter med dem. :)

Sv: Piercing när man är gravid

Jag tog ur min piercing när jag blev gravid. Kommer inte ihåg när men det var i början någon gång. Jag har iaf inte fått några bristningar, naveln har dock ändrat sig lite. Både magen och naveln är inte lika fasta längre, men jag har typ tränat en gång sen jag fick barn -08 så det kan ju bero på det. Hoppas fortfarande på ett mirakel...

Jag var tvungen att ta ut min ca v.22, har nu ca en vecka kvar till BF och hålet har blivit uttöjt och missfärgat... hade aldrig kunnat ha kvar något smycke där eftersom huden är enormt spänd och naveln har vänt sig utåt. Det beror nog på hurdan kropp man har också, men jag är väldigt smal och min navel vände sig tidigt.

Jag tog ur min ungefär i samband med ultraljudet vid första grav. Barnmorskan sa att det finns många som fått fula "ärr" av dem. 6 månader efter barnet var ute satte jag i den igen, utan problem.

Nu vid andra grav har jag också tagit ur den. Och räknar med att sätta i den igen efteråt.

Jag tog ut min vid v.20 och har idag ett litet ärr ( inget hål kvar ). Nu är jag i valet/kvalet om jag ska göra ett nytt hål för att dölja ärret eller om jag ska strunta i det ...

Okej. Väldigt olika för olika personer då helt enkelt. :) Jag vill juh helst inte ta ut min piercing, jag har haft den i 5-6 år nu. :)

Jag vet inte en enda som har klarat sin navelpiercing genom hela graviditeten, men många har kunnat sätta i den efteråt, om inte det går så kan man ju göra ett nytt hål!

Jag tog ut min i v 20 + nångång. Då hade magen börjat stå ut så att piercingen tog i kläder och annat, den var lite extra utsatt och jag var röd runt hålet. Men sen blev jag så stor att jag aldfrig hade kunnat ha i den ändå, fick inte utåtnavel, men naveln var "platt" och huden totalt uttänjd. Jag fick inga bristningar eller nåt, har bara kvar ärret från piercinghålet. Min navel ändrade sig inte efter graviditeten. Har inte provat att sätta i piercingen, antar att allt har växt igen.. Men jag saknar piercingen!! :love: Hade också haft min i typ 5 år.

Jag hade haft min i 11 år. Jag fick inte några bristningar alls, naveln ser ut som innan men eftersom magen spändes ut så "vandrade" hålet och därför har jag ett litet ärr.

Skulle jag ta ett nytt hål så skulle ärret inte synas..

Jag tog ut min när det började bli tajt med plats för den. Kanske vecka 25??? Kommer inte ihåg. Men sen när jag fått barnet (V 34 så jag han inte bli så jättestor) var jag utan piercing i kanske 4 månader. Dock höll jag hålet öppet genom att sätta dit smycket nu och då. Men det höll på att växa igen så jag satt dit den permanent igen. Har inte fått en liten bristning vid hålet, ifall man tittar noga så ser man lite, men det har blekts. (Den enda bristningen jag fick!)

jag köpte en sån där böjlig plaststav till min navelpiercing, men tog ur piercinen typ sista 2 månaderna (?) av graviditeten. Piercinghålet hade inte växt igen när jag hade fött, men jag valde att inte ha något smycke i ändå och nu är det igenväxt.

Jag vet inte en enda som har klarat sin navelpiercing genom hela graviditeten, men många har kunnat sätta i den efteråt, om inte det går så kan man ju göra ett nytt hål!

Nu vet du en ;)

Jag hade min hela tiden med Isak,tog ut den innan vi åkte till förlossningen.
Är nu i v37 med barn nr 2 och har fortfarande smycket kvar.
Hålet ser likadant ut nu som förr, har bara haft mina vanliga piercingar men det märks om jag har dom lite tyngre för då blir det lite rött och irriterat efter någon dag men det försvinner igen när jag sätter i ett lättare smycke.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 109
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 347
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
684
Senast: tara
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 533
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar