Picknickmat?

Ni kommer med så bra tips allihopa!
Vet inte vilket av dom jag ska välja till lördag :p

Någon form av wraps borde funka. Min vän ska med som ska visa åt mig och hon äter helst inte gris men det går väl fixa på nöt eller kyckling isf.
Det är inte skrivet i sten att hon inte äter det, men finns det andra alternativ så väljer hon hellre det.

Pizzabullar! Skitenkelt, tar en kvart att fixa. Fyll med vad du tycker är gott! Ta med någon nyponsoppa, saftsoppa eller blåbärssoppa - de mättar och släcker törst i värme.

Till ca 17 st stora bullar
5 dl vetemjöl
1/2 tsk salt
2 tsk bakpulver
2 1/2 dl mjölk
1/2 dl olivolja ( jag använde raps)

Rör ihop de torra ingredienserna och blanda ner olja samt mjölk. Rör ihop till en deg och kavla ut den på mjölad bänk.
Toppa med dina pizzafavoriter. Exempelvis, chilisås, skinka, oregano, riven ost & riven mozzarella.
Rulla ihop på längden till en rulle och dela i ca 17 delar. Lägg i bullformar och toppa med lite ost.
Grädda i 225 grader tills de fått fin färg, ca 10 min.

Bakar efter ditt recept just nu. Ser smarriga ut där inne i ugnen, tror dock jag kanske var lite för frikostig med fyllning....

Igår var jag iväg med pållen på första utställningen och valde att göra kyckling/curry wrap.
Vi satte ihop dom själva på plats, alltså röran i en bunke och fyllde bröden där.
Det gick rätt så snabbt att slänga i faktiskt och gick att hålla med en hand medans men underhöll hästen.
Å så var det supergott :d

Nu blir det hunden på söndag nästa vecka och då tänkte jag nog ha med en kall pastasallad eftersom det går att sitta ner och äta i lugn och ro denna gången, med två händer.

Vad kan man ha i om man inte vill ha i skaldjur? Kyckling? Gör inget om det blir kyckling igen.
Sedan vill jag inte ha i för mycket salladsblad, inte det godaste som finns..
Det får gärna vara någon god dressing till. Gillar hemmagjorda bäst.
Kanske göra en pastasallad med currydressing? Gillar curry :p

Ett alternativ till wraps kan vara pitabröd. :d
Jag brukade tidigare göra en vitlöksdressing som jag smetade ut innuti så det inte blir så torrt, sen skivade jag fetaost, avocado, paprika och en smakrik salami. Lätt att äta, gott och inget smetande.

Pastasallad med kyckling och currydressing är gott!

Jag brukar göra en variant med pasta, kyckling, bacon, soltorkade tomater, lite ruccola samt blandsallad, avocado, rödlök, osttärningar, paprika och gurka. Supergott!

En enkel god dressing är att blanda creme fraish med mango chutney. Gissar det passar till en sallad med currystekt kycklingfile.

Pastasallad med kyckling och currydressing är gott!

Jag brukar göra en variant med pasta, kyckling, bacon, soltorkade tomater, lite ruccola samt blandsallad, avocado, rödlök, osttärningar, paprika och gurka. Supergott!

Det lät supergott :)

Är det soltorkade tomater på burk då? Något speciellt märke som du vet inte smakar mögel? :p

@Jerseyite - jag brukar tänka på det som enkla tapas :D Lite torkad skinka, några bitar bra salami, tärnad god ost och lite gott och blandat. Dock tycker jag det tenderar att vara vuxenmat, men det kanske inte är något problem för TS. Avslutar man med frukt har man en lyxig måltid!

Liknande trådar

Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 292
Senast: Liten
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 334
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka