Fast det är inte så lätt... Jag var med och arrangerade en dressyrtävling, vi erbjöd flera olika sallader, mackor, fika och godis. Godis gick absolut bäst, sen kom fikabrödet, mackorna gick riktigt bra och sallad kanske vi sålde en eller två... Alltså tok förlust på det och inget som någon av oss skulle rodda med igen.
Samma sak när vi har haft försäljning runt barnens sportande, fika bröd, korv och hamburgare och godis är stor säljare. Mer "riktig" mat säljs knappt alls.
Och för att vara helt krass, idrottarna handlar inte så mycket, det är de runt omkring som är de man tjänar pengar på, alltså så säljer man korv med bröd, fika och godis för det är det som folk vill ha.
Jag tänker att det finns många orsaker till att det föll ut som det gjorde för er.
Godis är ju oftast billigast, och säkert därför sålde det bäst i kombination med ett gott sockerrus.
För mycket att välja på brukar inte heller vara så bra för affärerna, bättre att hålla det litet då som tex enkelt fikabröd, enkel men bra macka för de som vill ha något mindre och tex en fräsch pastasallad för den som vill ha lunch.
Om sallader säljer bra eller ej tror jag beror främst på om de är fräscha eller ej, ingen vill ha en slemmig sallad som är brun i kanterna..
Men det är inte ovanligt att det är så de få ggr jag hittat sallad på en tävlingsplats
Priset har såklart också betydelse, folk betalar inte gärna många kronor.
Min klubb har löst det så att den lokala stormarknaden sponsrar med maten eller iaf en del av den så priserna kan hållas låga men klubben ändå kan tjäna pengar.
Här är det få andra människor med än tävlingsryttare och ev en kompis med som hjälpreda så här är det de som handlar men det beror nog på storlek på tävlingar
Jag tänker att man borde kunna ha ett bättre genomgående tänk när det gäller mat/fika.
Jag ser tex ingen anledning alls till att erbjuda mackor gjort på vitt skräpbröd när man kan göra mackor på bättre bröd som för den delen inte behöver vara barkbåtar heller.
Fika tycker jag absolut ska finnas, men man behöver ju inte erbjuda de värsta sockerbomberna osv