Picasso 400

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Clintan
  • Startdatum Startdatum
C

Clintan

Är det någon som vet något om halvblodshingsten Picasso 400?
Har hört att han blev kastrerad pga sitt temperament, stämmer det?

Plockar fram stamboken från 1963 och läser om Picasso "En grov hingst med idealiskt temperament. Regelbundna, vägvinnande rörelser, god hoppförmåga"

Har faktiskt ingen aning om varför han kastrerades, eller ifall ovanstående text var "falsk marknadsföring" :D

Vill du se en bild på honom kan jag scanna in den från stamboken.

Tack. :bow: Min häst har honom som mormors far, så jag var väldigt nyfiken på hur han såg ut. Fick höra av en dam som var ute och tävlade på den tiden Picasso levde att han tävlade msv hoppning, vilket tydligen inte var så vanligt på den tiden.

Han såldes på Flyingeauktionen 1966 som vallack men innan tror jag inte han tävlade, och då var han 8 år

Nej. Det var som valack han tävlade. Vad jag menade var att det inte var så vanligt att tävla på den tiden som nu och det fanns inte lika många hästar iheller.

Liknande trådar

Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Övr. Katt Vi funderar på kattungeköp… Hur är det egentligen med skillnader temperamentsmässigt med hane respektive hona? Den kommer kastreras...
Svar
17
· Visningar
881
Senast: Caoimhe
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka