R8n

Trådstartare
Hur mycket kostar egentligen det programmet? Går det att ladda ner någon version via nätet?

// Råttan
 
Sv: Photoshop

Bortemot tio tusingar. Det ska gå att ta ner en 30-dagars testversion hos Adobe. Vill du vara olaglig så får du leta upp det själv, det tänker jag inte hjälpa dig med.

Finns även en version som heter Photoshop Elements, en version med begränsade funktioner, som är lite mindre dyr.

/Ida
 
Sv: Photoshop

Photoshop Elements kostade idag 895,- hos Dustin. Och det programmet räcker gott för de allra flesta amatörer, de flesta behöver inte Photoshop.
 
Sv: Photoshop

Photoshop elements 4.0 på svenska kostar hos Dustin 895:-. Finns antagligen både dyrare och billigare, men det är åtminstone en indikation. Har aldrig använt det själv, så jag vet inte vad det är de har plockat bort.

30-dagarstrialen kostar antagligen ingenting, fast när man laddar ner sådant så brukar man vara tvungen att ange allt från namn och adress till skostorlek och favoritfärg.

Att ladda ner fullversionen och använda utan licens är lagbrott, men många gör det ändå.

/Ida
 
Sv: Photoshop

Photoshop elements räcker mer än väl till de allra flesta. Jag har fått Photoshop elements "gratis" till diverse utrustning (grafikkort, scanner etc tror jag). Om du fick några skivor med till datorn och annat när du köpte den, om du inte köpte den för jättelängesen, så bläddra igenom dem först och checka så du inte redan har en sådan. Om inte kan du köpa på dustin som ovanstående sagt eller hos siba för 799. Är du student eller går i grundskola/gymnasieskola som stämmer med kraven på: http://www.adobe.se/education/purchasing/qualify.html så kan du komma undan med runt 500kr tom.

Ps: Om man är berättigad till att köpa adobes program med studentlicens köper man photoshop CS för bara 2835:-, inga tiotusenlappar. Helt klart värt om man tänker pyssla med foto seriöst.
 
Senast ändrad:
Sv: Photoshop

Tack alla för svaren! Ska kika in på Siba nästa gång jag åker åt det hållet.
 
Sv: Photoshop

Har något som heter photostudio 5 om det kan vara något liknande?
 
Sv: Photoshop

NeaNott skrev:
Om du är intresserad av ett fullvärdigt alternativ till Photoshop Elements rekommenderar jag Gimp. http://www.gimp.org/

Fast jag håller inte med om att Gimp skulle vara ett fullvärdigt alternativ.
Gimp är BRA, det är gratis men saknar mycket av finesser som finns i Elements.

Elements är ett riktigt bra program, nu i version 4. Där finns numera finesser som inte finns i CS.

Allt beror på vad man ska göra.
Vanlig, enkel bildhantering = Gimp
Lite finesser till en vanlig användare = PSE
Proffsigare användning = CS

Själv har jag erfarenheten genom att hålla kurser i Gimp och PSE. Har tidigare haft även i CS men vi har lämnat det p.g.a skolorna inte har råd med CS.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Sällan man ser fullt så illa Photoshop numera 🤣
Svar
0
· Visningar
585
Senast: alazzi
·
IT & mobiler Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och...
Svar
8
· Visningar
811
Senast: Badtz Maru
·
IT & mobiler Enligt mitt antivirusprogram har jag massor av spårare från olika sidor som spårar vad jag gör på nätet, för att kunna anpassa annonser...
2
Svar
20
· Visningar
1 244
Senast: Rosett
·
Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 423
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp