Photoshop-fråga!

Cyllene

Trådstartare
Hur gör man för att "klippa ut" hästen från själva kortet?

Jag vill kunn göra så här
landlordhuvud_165x203.jpg


Någon som kan förklara? :)
 
du kan anvanda lasso-verktyget. jag tycker den lattaste ar den 'kantiga' lasson. du klickar dar du vill borja o varje gang du vill andra riktning pa linjen, klickar du igen tills du kommit tillbaka till dar du borjade. klicka da pa samma punkt dar du borjade (ett pyttelitet 'o' kommer upp brevid markoren, o da har du 'slutit cirkeln' for att ta bort bakgrunden maste du ga till (nu vet jag inte vad de heter pa svenska tyvarr..) 'select' (markera??), 'invert' (omvand???) o sen ar det bara att trycka delete sa ar bakgrunden borta!

om du vill ha linjen runt lite mjukare o snyggare, prova klicka pa fler stallen. o aven, efter att du valt din lasso men innan du borjat klicka, sa ska du i din 'toolbar' kunna stalla in hur manga pixlars suddighet (feather) du vill ha dar du markerat. du kan ju prova lite med det oxa.

nu blev det langt!
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Karfitsa
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
285
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 625
Senast: KesoNeso
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
1 219
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp