Phaléneägare, finns det några?

Ferrari

Trådstartare
Jag har upptäckt denna underbara ras och till sommaren kommer en underbar grabb hem till mig :love:.

Upptäckte rasen på My Dog och har inte kunnat släppa den.

Någon mer här på bukefalos som har phaléne?
Vill veta allt om dem... kennel, stam, storlek, född, namn mfl

Mitt nya underverk heter Cqabeym´z Baron av Ufo, men kallad Nemo :). Han föddes den 17 juni 2005. På hans ettårsdag kommer han hem till mig :love:

<-- klicka för stor bild :cool:

:banana: Mvh Ferrari :banana:

Sv: Phaléneägare, finns det några?

Har en phalene just nu.Hon kommer från Monica Larsson, kennel Molargården i Hölö. Är född 2000, väldigt liten är hon.
Heter such Molargårdens Flisan, hon är alltså utställningschampion och var 6:a i sverige 2001. Hon har tyvärr PRA, en ärftlig ögonsjukdom, så hon och kullen vi tog efter henne är avelsspärrad.
Mer info på hemsidan http://www.elmeberg.com

Jag ska också köpa en phalene eller papillon som nästa hund! Komer att passa mig utmärkt då jag vill träna en massa men ändå ha en liten hund.

Ingen phalée men dock en papillon! :angel: också den från Cqabeym'z!

Din lille baron av Ufo tror jag vi hälsade på når vi hämtade vår lille Keffe! hen var nog i 10 centimetersstorleken då! :p
Såg honom senare när vi kom på utställningsträning, och när han ställdees på Malmö valp! Jättefin hund :) lägger in några bilder på varan, även om han inte rikigt passar in :angel:

Cqabeym'z Chefren

född den 5e Maj 2005

e. Denemore Rainbows Hertitage
u. Cqabeym'z Venuz
ue. Lullans Dear One
uu. Haremets Qapella

PICT7095.jpg

PICT7111.jpg

var det Glimma som var mamma till din..?

Dressyr_flicka: Gud vad söt din phaléne är! Synd att hon har PRA. Min lilla Nemo har tyvärr ett litet underbett men det bekommer mig inte då jag främst vill träna lydnad och agility.

Ruben Salte: Först cavalier och sen phaléne/papillon - som jag då alltså :). När kommer du skaffa dig din nästa hund då? För mig blir det en phaléne för att min cavalier saknar den lilla glöden och tävlingsinstinkten jag vill ha. För jag vill träna och tävla!

Gabby Ossi: Ja, Molargårdens Glimma och Tankans Ufo är föräldrar till mitt nytillskott. Nemo blev ju BIM på valputsällningen, han hade nog lyckats grymt bra i ringarna om han inte fått ett litet underbett. Jättefin papillon!

Ferrari: Precis som jag! Vill åxå ha mer glöd för jag vill träna och tävla mera! Cavalieren räcker liksom inte till för det jag vill göra.
Min cavalier blir 3 i år så det blir väl om ett år jag skaffar den nya.

Tack :)
Jag har inte riktigt koll på vad det heter, men keffe vann iaf sin åldersgrupp! Sedan blev han 2a av de 3 hanhundarna...
Sedan vann hela kullen Syskonklassen för papillon med :)

Hejsan!
Roligt att höra att fler har fastnat för den här underbara lilla rasen :)
Själv har jag en liten tik som är från en av min mamma's två kullar.

Tjorven heter hon. Och är en väldigt liiten tjej på knappt 2 kg.
Född 2003.
E: Skymningen's Elmer
U: Skymningen's Adina
UE: Cingaro's Bonty
UU: Cingaro's Lady Nikcoline

Slänger in lite bilder på min Tjorv och mammas Adina :)

386857804psLfyy_ph.jpg

386858329eRNKKo_ph.jpg

386857031uPUMJN_ph.jpg

386854318gxZath_ph.jpg

TOTALSÅLD!!:love: :love: :love:

De är så hysteriskt söta att det inte finns ord!
Är det någon som vet någon bra kennel i skåne/kronoberg som har bra papillon eller phalene? Vill ha till tävling då främst agility.
Tipsa gärna..

Förlåt om det blev lite OT..

Gud så fin :love:

Jag är verkligen kär i rasen och så otroligt glad över att jag "upptäckte" den.

Tjorven fungerar inte till avel va? Pga storleken menar jag. Synd, för hon hade nog fått superfina valpar. . .

Ruben Salte skrev:
TOTALSÅLD!!:love: :love: :love:

De är så hysteriskt söta att det inte finns ord!
Är det någon som vet någon bra kennel i skåne/kronoberg som har bra papillon eller phalene? Vill ha till tävling då främst agility.
Tipsa gärna..

Förlåt om det blev lite OT..

Om du tar kontakt med Phalénesällskapet eller Svenska Dvärghundsklubben så borde dom kunna hjälpa dej :) Själv bor jag i Västmanland och har inte så jätte bra koll på kennlar neråt landet.. Men hör av dej till klubbarna så ska du se att du får bra svar :)

Ferrari skrev:
Gud så fin :love:

Jag är verkligen kär i rasen och så otroligt glad över att jag "upptäckte" den.

Tjorven fungerar inte till avel va? Pga storleken menar jag. Synd, för hon hade nog fått superfina valpar. . .

Ja, visst är dom fantastiska :)

Tjorven skulle nog ha kunnat fungera i avel. Om man hade anpassat hanhundens storlek efter hennes.
Men hon är "tyvärr" en enmanshund, vilket i träningssyfte passar oss alldeles utmärkt men som avelstik skulle hon inte passa. Jag skulle inte vilja föra över hennes psyke på en kull med valpar...Det är lite synd för hon hade nog, som du sa, fått hemskt fina valpar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka