Phalene / Kinesisk nakenhund

G

glory_c

Jag har köpt en valp som jag får hämta om två veckor. En tik.
Vad tror ni om blandningen phalene/kinesisk nakenhund? Båda föräldrarna är helt renrasiga.
 
Sv: Phalene / Kinesisk nakenhund

All blandning med kinesisk nakenhund med en påpälsad ras är i mina öron helt befängt, tyvärr. Nu är jag inte för blandrasavel överhuvudtaget, men ska det göras så ska det göras seriöst också och med eftertanke och det låter det verkligen inte som i denna parning. Hur kan man ens komma på tanken? :crazy:
 
Sv: Phalene / Kinesisk nakenhund

att båda förräldrarna är renrasiga gör ju dock inte att valpen är det.
Jag tycker inte man ska para naket med andra raser, vet du om nakenhunden är en sk powder puff eller om den verkligen är naken?

Annars är ju raserna i sig ganska lika varandra och för samma ändamål om man bortser från pälssättningen
 
Sv: Phalene / Kinesisk nakenhund

Jag är egentligen inte heller för blandrasavel. Men detta är en tjuvparning. Och så länge det endast är två raser inblandade så tycker jag att det kan vara okej. Men när det blir 4-5 raser i samma hund så är det illa.
Men det var ju tråkigt att du tyckte detta var befängt!
Jag tror att det blir en trevlig hund...
 
Sv: Phalene / Kinesisk nakenhund

Det är ingen powder puff, utan det är en nakenhund. Men valpen är jätte lurvig, så jag tror inte att pälsen blir något problem. Men som sagt, det var en tjuvparning, så det är en liten "olycka" jag ska ta hand om.
 
Sv: Phalene / Kinesisk nakenhund

Säjer som de andra att det är väl inget an hade planerat ialla fall. Det positiva man kan se med det är u att raserna är ju ganska lika i sig, med var de är avlade för och deras temperament..

Så det blir nog en liten matt-räcer!:angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej på er, Min tik börjar tröttna på att dia så jag tänkte avvänja mina valpar. Förväntad vuxen vikt är ca 23 kg. Jag har gett dem...
2
Svar
24
· Visningar
3 599
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Jag älskar min ras men efter att fått lämna tillbaka min tik pga hennes psykiska beteende har tankarna snurrat. Jag har landat i att det...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 528
Senast: Tiger tok
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 721
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp