Sv: Pfiff

Den gör sig väl god som en bra ingrediens i en förstamajbrasa :devil: vad jag förstått idag efter den visuella beskrivningen om denna seles fel och brister:p

Har du förresten återhämtat dig från köldslaget :eek: i bock och hoppsan, tvärvända vagnen och spring åt andra hållet rundan???:D

Jo tack, lite kallt var det men trevligt som vanligt! :)

Ska se om jag kan lyckas få in grejorna i datan och skicka över dem till dig.

Om du tänkt dra lite tyngre, köra mer avancerat eller bara ofta tror jag du inte ska köpa den billigaste av detta märke iaf.
De lite dyrare sägs ju vara bra men vet inte så mkt om det.

/Lisa

Ok, då är nog denna selen inte den bästa då. Nypriset var 1000:- för den. Suck, jag som hoppades på ett fynd!

Då skulle jag absolut köpt den :) Vilken bra present till en som kör med skitsele!

Selen är i mina ögon inte dålig, däremot kanske man inte satsar på en msv maraton med en sån sele.

En sele med baksele, brösta+draglinor, kraftig däckel med högre skakelhållare för 500 kr är prisvärt :smirk:

Om det är en skitsele (säljs som bröstsele) med liten däckel, fast brösta med dragringar där man sätter skaklarna är den inte prisvärd då en sådan inte är så behaglig för hästen att dra med.
Men Pfiff säljer nog inga sånna selar elr?

/Lisa

Senast ändrad:

Har provat min Pfiff-sele för första gången i dag. Har köpt hobby-modellen. Är jättenöjd! Kanske inte till maraton, men för körning med rockard tror jag den blir bra som förstasele.
Vill man mer sen får man kanske byta upp sig. Nu har jag bara testet i ridhus ett par varv, då det bara var andra gången min häst drog vagn. Vi fäste heller inte "på riktigt" med draglinor i svängeln utan med skakelremmar i bröstan så hon fick dra med den och den skulle vara lätt att få av om något hände.
Bakselen ser lite klen ur, men det kan man ju köpa en bättre om man behöver. Lädret är sådär, måste nog olja in det ordentligt en gång. Inga av hålen var igenom lädret så jag fick sitta med håltång ett bra tag och göra alla hål användbara.
Jag köpte strl full till min häst, 162 cm, ädel fullblodstyp. Bröstan var lagom, och då är hon smal över bringan. Däckelgjorden fick jag göra extra hål i, hon är i normalhull. Bakselen fick jag ha på mittimellen-hålen, alltså är den nog inte åt det stora hållet. Tömmarna var oanvändbara, väldigt breda, stela och alldeles för korta, iallafall om man vill kunna värma upp med tömkörning, var nog 8 m långa och 25 mm breda. För mina körändamål blir den nog bra till att börja med. . .

Självklart kan jag det, med eller utan häst?

Ska gräva fram ett par från i somras - måste bara lägga ut dem på nätet först.

Liknande trådar

Fritid Jag kom på för ett tag sedan att vi inte längre får några reklamblad i brevlådan. Det handlar alltså inte om postnord utan någon annan...
Svar
18
· Visningar
604
Senast: __sofia__
·
Hemmet Plötsligt går min diskmaskin, som installerades för ett halvår sedan, inte att öppna helt. Diskmaskinen var begagnad när den...
Svar
11
· Visningar
640
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
3 146
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar