Pfiff Amaretto

Jennie83

Trådstartare
Hej!
Jag vill veta allt om en Pfiff Amaretto dressyr sadel! Skriv alla era erfarenheter med sadeln, för- och nackdelar. Funderar på att köpa en sån nämligen.

Tacksam för svar.

MVH Jennie:bump:

Sv: Pfiff Amaretto

Sök i trådar så hittar du massor av svar.

Kan bara säga att jag ääääääälskade min :)skönare dressyrsadel har jag inte suttit i, trodde inte jag gillade djupsits men jag äslkade det. Lädret var av brakvalitee och sadeln satt som gjutet på min fd. häst. Tyvärr så ville köparna även köpa sadeln med hästen så jag sålde. Men kommer nuvarande häst och den kommande kunna ha en amaretto kommer de att få en sån också :)

Jag provade en för ett tag sen, den var underbar, mjuk att sitta i, man satte sej rätt och kvaliten var jag förvånad över eftersom den är ändå ganska billig, i jämföreslse med andra dyrare kvalitetslädersadlar.
Dessvärre passade den hästen utmärkt men inte mej... Erftersom jag är lite lång för min häst så blev det otroligt obalanserat i just den här sadeln då jag fick länga stiglädren hela tre hål från min vanliga dressyrsadel för att komma rätt i den. Med kortare läder var ju givetvis balansen bättre men benen hamnade helt fel och blev alldles för korta för den dressyrsadeln.

Mycket tråkigt, för jag gillade den verkligen!

Jag har haft en sådan, den var mjuk och go men ganska hal. Tyvärr passade den inte ponnyn efter ett tag så den blev såld.

Hal på för sätt? Och varför passade den inte ponnyn efter ett tag, hände något med sadeln eller ändrade sig ponnyn?

Ja lädret var halt, det är ju väldigt slätt. Ponnyn musklade sig så den blev för smal och åkte fram.

Jag har ridit ganska mycket i en sån. Den är ganska skön. Men det är ingen superkvalitet på lädret direkt. Men så kanske det är i den prisklassen. Jag upplevde lädret som ganska hårt och även halt som någon sa.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
652
Senast: Alexandra_W
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 444
Senast: Strandad
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 607
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
459
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Akvarietråden V