Petdommare =)

Modig_Korn

Trådstartare
Igår var det marsvinsutsällning i Tågarp i skåne.
Jag gjorde mitt skriftliga prov för att bli petdommare.
Nästa utsällning ska jag dömma up *weeeeiii*
Ska bli jätte spännande...

Va roligt!! Grattis :banana:
Var provet svårt??
Funderar själv på att bli petdomare :crazy:

hmm, när e de utställningar i skåne?? ja va me i marsvinsföreningen för nåt år sen.. då hade ja marsvin ute.. nu har ja fått hem ett marsvin o äter han upp sig lite o fixar lite kondis så blir han nog ett fint marsvin att ställa ut... som pet förstås... va e de nu de kostar??

Njae det var lite klurigt... Det var 22 frågor. Ex. Vilken naturligmat innehåller mest c-vitamin?,
Om du får fram en 4årig hona på bordet och halvamarsvinet är kalt vad misstänker du att det är frågan om?.
Och så frågor om ögonsjukdommar, skelettmissbildningar, hur många marsvin det minst får vara i en klass
för att man ska få slå ihop klassen med en annan mm.

ok... 30 kr e nog om man e med i föreningen antar jag... föreningen går nog på ca 100, 150 kr... hmm... Tack i alla fall!

Man får ställa ut i pet 1 gång utan att vara medlem hos SMF.
Medlemspriset är sedan 250 kronor/år (du får medlemstidning några gånger om året)
Sydsvenska smådjursvänner vet jag dock inte hur det är med men bor du i Skåne kan det vara ett alternativ om du vill ställa ut ett marsvin.

har vatt medlem där. SMF... så de e bara en gång man får ställa ut dem om man inte e medlem?? hmm... shit, ja har många sånna tidningar nånstans..

Liknande trådar

Kropp & Själ Gammal användare men skriver under annat nick. Jag ska på möte i nästa vecka i min kommun för att diskutera att läggas in på...
Svar
13
· Visningar
2 427
Senast: Keb71
·
Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 562
Senast: super
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 113
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 369
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30