_Sascha_

Trådstartare
Är det bra sadlar?
får med en sån till hästen.
ganska snygg fast lite sliten men ägaren sa att den är skön att rida i och så.

Är det bra sadlar?
får med en sån till hästen.
ganska snygg fast lite sliten men ägaren sa att den är skön att rida i och så.

Ja tycker gamla ägaren, men vad tycker hästen? Är den lika bra och skön för pållens rygg, det är det man måste titta på.

Jag tycker du ska kolla hur sadeln är för hästen, men jag tror inte att det ska vara några problem om inte ägaren upptäckt det när hon har ridit. Sadlar som inte passar till vissa hästar brukar resultera i att kanske hästen får ont i ryggen, blir stel osv. Kolla att den passar ordentligt!

Jag hade en Pessoa Legacy i en mnd, men hästen fick ont i ryggen av den. Annars var det en jättefin sadel!

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
695
Senast: Cattis_E
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka