Pessoa på ungponny, clear round?

Z

zoowie

Jag vet att man inte får ha pessoa bett på ungponnyer på tävling, men är det samma regel på clear round? *Hittar ej TR*

Sv: Pessoa på ungponny, clear round?

Samma regler gäller oavsett klass, jag antar att det är en tävling du ska ut på och då ska ju TR följas och enl. den får pessoa ej användas i ungponnyklasser. Eller har jag missförstått dig?

Nej, jag ska inte tävla. Ska bara hoppa en Clear Round med kompisens Ponny, och undrar då om samma regler gäller vid clear round som vid tävling? Alltså ingen Pessoa?

Har inget säkert svar men har hoppat CR med min unghäst (inte ponny) med ett kombinationsbett, men kan inte uttala mig om vad som gäller på ponny, storhäst är ju ganska fritt vad det gäller betsling. Men det var ingen som sa ngt om det iaf men vet fortfarande inte om jag får göra det:confused:

på träningstävling, ej på tävling så får du ha vad du vill.

Så jag FÅR ha pessoa bett på Clear Round !?

Är trög idag.

Är det en clear round på en lokal tävling så är det ju en tävling, och då gäller TR.

Träningstävlingar, klubbtävlingar kan det vara lite annorlunda på.

Liknande trådar

Tävling vilken färg är det på prisrosetterna på en clear round? är det fof blå/vit eller har de ändrat för såg någon som sa det:confused:
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: Marty
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix