A
Annkloo
Jag skulle behöva ha lite hjälp med min ponny som är utlånad på foder som sällskap-lättare ridning. Jag har själv ägt honom i 5 år, Innan jag köpte honom har han haft en hel del olika hem,Bland annat ponny ridskola,Var därifrån jag köpte honom. Han har aldrig vart speciellt lätt att hantera, Drog och försökte kicka efter mig vid in-utsläpp,Sur att borsta,tryckte upp mig emot väggen i boxen osv.. Men efter ca 1 år vart han snällare & mer lätthanterlig. Han gick ut som foderhäst för ca 3 månader sen, Allt gick väldigt bra till en början. Han fungerade bra med det äldre stoet han delar hage & stall med. Nu den senaste veckan har han börjat vända upp rumpan emot fodervärden när hon öppnar boxdörren,Han sparkar vid borstning och klappar över rumpan & baknenen, Hon kan knappt ta av eller på honom täcket själv längre. Nu har det gått så långt att han sparkat av ett revben på en av männen omkring stallet som skulle hjälpte till med intaget,Han sparkade även emot mannen då han låg ner. Jag har med jämna mellan rum vart ute och hälsat på & kollat till honom,Longerat honom osv.. Jag åkte ut idag och träffade fodervärden för att se hur hon hanterar honom osv.. Han är precis lika "fräck" emot mig som emot henne vilket han inte vart på lång tid.
Funderar nu på om han kan ha ont någonstans eller om det handlar om nått annat ? Han kollades av vetrinär 2 veckor innan flytt till fodervärd. Han va då frisk, endast lite hosta som då behandlades. Är de någon som kan hjälpa mig med ideer ?
Funderar nu på om han kan ha ont någonstans eller om det handlar om nått annat ? Han kollades av vetrinär 2 veckor innan flytt till fodervärd. Han va då frisk, endast lite hosta som då behandlades. Är de någon som kan hjälpa mig med ideer ?