Jag tror det är sämre i längden. Man vaggas in i en falsk trygghet. Och om vi pratar om tjejer som är sexuellt utåtagerande och använder det som självskadebeteende så behöver dom öva på att få trygga, icke sexuella relationer med män - och kvinnor - för dessa tjejer provar sexgreppet även på kvinnliga vårdare. Det är det som gör mig så förbannad att dom här predatorerna kan fortsätta. Att övrig personal tillåter ensamtid fats dom vet att det inte är ok.
Min arbetsmiljö är öppen verksamhet för vilka ungdomar som helst - vi har klara regler för hur vi hanterar ungdomar som går över gränsen i våra relationer med dom. Aldrig ensam, glasdörrar, direkt berätta om underliga meddelanden, direkt säga till om någon är för närgången - en del ungdomar ska "kramas" lite väl nära till exempel. Och skulle någon av våra kollegor gå över gränsen så adresserar vi det.
Vi har ju unga anställda, 20-25 år och besökare i samma ålder. Här är det ju inga konstigheter om det skulle dejtas - ingen är i beroendeställning men det är lätt hänt att det blir galet om åldersstegen börjar vippa.