Persiljan möglar

Philosophia

Trådstartare
Min uppdrivna persilja växer så det knakar i sin balja. Tyvärr upptäckte jag idag när jag skulle vattna att den hade börjat mögla! Två femkronorsstora luddiga mögelfläckar i jorden är det. :cry:

Går det att rädda? Hur?
 
Sv: Persiljan möglar

Är det jorden som fått mögel eller även själva persiljan?

Om det bara är jorden skulle jag plantera om i ny jord och försöka glesa ut persiljeplantorna lite så luft kommer in runt.

Det låter som det kanske blivit för fuktigt och tätt?
 
Sv: Persiljan möglar

Ta bort det mögliga och lufta ordentligt. Plantera om ifall det finns möjlighet och verkar som ett bra alternativ, dvs ifall persiljeplantorna verkar ok.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 719
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 776
Senast: Enya
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 091
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp