vippan

Trådstartare
Jag har odlat persilja i sommar och det blev verkligen ett bra resultat! :laugh: Nu vill jag ju ta tillvara på den. Hur gör man? Torkar eller kan man bara frysa in den som den är?

Tips tack :idea:

Sv: Persilja

Jag brukar bara klippa ner persilja i små burkar och frysa. Väldigt simdigt och jag tycker att det fungerar bra :)

Sv: Persilja

Det finns ett gammalt ordstäv om dill och persilja som jag fick lära mig när jag gick husmodersskola (ja, jag är till åren kommen) det lyder så här: Dill ska packas men inte hackas, persilja ska hackas men inte packas.
Jag brukar stoppa det i plastlådor (2 lit glasslådor) bara att skrapa ut det man behöver direkt. Men jag har en stor familj så mindre lådor kan ju vara en idé.

Liknande trådar

Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 375
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·
Kläder & Bli fin Jag tror på riktigt att modepolisen kommer och tar mig om jag skulle ses i en foppatoffel. Det verkar dessutom obehagligt att ha plast...
2
Svar
26
· Visningar
931
Senast: Araminta
·
Mat Okej hörni, nu vill jag ha lite tips! :) Jag hade tänkt baka lite nu i sommar. Det kommer bli lite tillfällen för fika och jag har...
2
Svar
22
· Visningar
902
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar