persienner, alternativ?

Presto

Trådstartare
Jag måste byta ut mina persienner då jag har målat om fönsterna och det ser helt tokigt ut nu. Huset är från 40-talet eller nått, och det skulle inte förvåna mig om det är originalpersiennerna som är kvar ;)

Problemet är bara att två fönster är 107cm breda och ett är 57cm, en omöjlig storlek att hitta! Har googlat och googlat. Finns det att köpa eller specialbeställa? Jag hittade att man kunde köpa en kap och kapa av persiennerna, men den tjocka grejen man hänger upp persiennerna i går väl inte att kapa? Eller? Annars kan jag ju köpa lite bredare persienner och en kap.

Någon som har erfarenheter?

Finns det något alternativ till persienner annars?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 340
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 383
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka