jassica

Trådstartare
igår hämtade jag en 14 veckors perserkille, helt bedårande, han har spunnit och myst konstant! han är silvertabby. Jag har haft perser för många år sen, då en vuxen, men bara en kortare tid då han var sjuk och fick avlivas, så jag är nog rätt nybörjare.

Uppfödaren förklarade en massa, och visade borstar, schampo etc som var bra, så det var jag iväg och köpte igår. Hur gör ni med ögon/näsa? hon sa att det räcker att ta en blöt handduk och torka av dem. Hon sa att föräldrarna o de katter hon hade hemma inte haft problem med inåtväxande ögonfransar, men hur ser man om de har det? blir de väldigt rinniga osv då?
 
Sv: Perser

Okej, det är inte rött nu, dock upplever jag det som att det ena är mer rinnigt än det andra, men det "forsar" liksom inte. har tänkt att göra hälsokontroll lite då o då, och då kan de ju titta på ögonen naturligtvis, har nära till en bra kattklinik så det känns bra.

tack för svaret!
 
Sv: Perser

massor =) men jag är inte så aktiv här längre så har glömt bort hur man sätter in bilder, hade problem med det redan under aktiva tiden ;)
 
Sv: Perser

179949_10150931883534891_2069443043_n.jpg


Det fungerade =)

521964_10150931083284891_770976346_n.jpg


168535_10150929311924891_1006123706_n.jpg


Sista bilden är på väg hem, därför han är lite smutsig
 
Sv: Perser

Men allvarligt. Hur kan du stödja sådant här? Vid hur många andra tillfällen skulle det vara ok att ett djurs ögon rinner så att man måste torka dem hela tiden. Han ser ju sjuk ut. Usch.
 
Sv: Perser

Vilket litet troll :grin: (ville använda "love"-smileyn men tycker den ser lite galen ut!). Att ögonen rinner lite eller är lite kletiga just när kattungar flyttat hemifrån tycker jag inte är ovanligt så man behöver ju inte måla fan på väggen ännu.
 
Sv: Perser

ja gud vilken hemsk människa jag är, borde skämmas. om jag inte hade köpt honom så hade nog rinniga ögon slutat att avlas med. jag borde skjutas vilken idiot jag är.

Ögonen behöver inte torkas hela tiden, och han flyttade från sin lägenhet, till mig, på landet, med andra katter, hundar, hästar, barn etc, så att han/hans ögon reagerar lite ser jag inte som minsta konstigt. Tack ändå för du tog dig tid att svara i tråden.

Nedersta bilden är på väg från uppfödare = inga rinniga ögon, mittersta bilden = första dagen hemma-rinniga ögon, Översta bilder = andra dagen inga rinniga ögon. Idag har de inte runnit alls, så tror nog att min katt som ser så sjuk ut mår prima ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Perser

Inåtväxta ögonfransar är ovanligt, däremot brukar riktiga uppfödare inte lämna ifrån sig en unge som är så smutsig på och i nosen, som han är på bilden på väg från uppfödaren. Är detta från den kull som annonseras utan stamtavlor, inte är besiktade och inte vaccinerade? I så fall är det nog läge att gå till veterinär.
 
Sv: Perser

Inåtväxta ögonfransar är ovanligt, däremot brukar riktiga uppfödare inte lämna ifrån sig en unge som är så smutsig på och i nosen, som han är på bilden på väg från uppfödaren. Är detta från den kull som annonseras utan stamtavlor, inte är besiktade och inte vaccinerade? I så fall är det nog läge att gå till veterinär.

Tycker också han var lite väl smutsig, jag hade egentligen bestämt mig för en annan kattunge via telefon, så den höll hon på med när jag kom så den såg ren o fin ut, men tycker alla borde vara rena.

Vet inte vilken annons du menar? men det är inte därifrån katten kommer iallafall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp